دومین همایش ملی سبک زندگی و خانواده پایدار برگزار می‌شود
کد خبر: 3506242
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

دومین همایش ملی سبک زندگی و خانواده پایدار برگزار می‌شود

گروه جامعه: دومین همایش ملی سبک زندگی و خانواده پایدار 26 مهر سال جاری توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نقش و کارکرد خانواده در مسیر بالندگی و تعالی جامعه ایرانی و اسلامی از جمله موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر، با تحولاتی که در عرصه‌های مختلف جمعیتی، اقتصادی، و سیاسی رخ داده است با چالش‌ها و فرصت‌هایی مواجه شده است که تأمل و پژوهش جامعه دانشگاهی و علمی کشور را بیش از پیش طلب می‌کند.

موضوعاتی چون تغییر در شیوه‌های همسرگزینی، بالارفتن سطح تحصیلات زوج‌ها و تغییر سن ازدواج، تغییر نقش زنان در خانواده و اجتماع، تغییر در میزان درآمد خانواده و وضعیت معیشتی آنها، تغییر الگوهای زندگی و تنوع در سبک زندگی، شیوه‌های تربیتی والدین، حجم و جمعیت خانواده، گسترش رسانه‌ها و تأثیر شبکه‌های مجازی بر خانواده، باورهای دینی و رفتار نهادهای دینی و ده ها عامل دیگر وجود دارند، که می‎توانند بر روی آینده خانواده و نسبت آن با جامعه تاثیر بگذارند و ضرورت دارد نهادهای علمی و فرهنگی کشور زمینه همفکری و تبادل آرا بین صاحبنظران و مخاطبان را فراهم آورند.

با توجه به این موضوعات همایش سراسری «سبک زندگی و خانواده پایدار» به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ‌با حضور اندیشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و مسئولین مرتبط در 26 مهرماه 1395 برگزار می‌شود.

از جمله موضوعات ارائه شده در این همایش می‌توان به عوامل مؤثر در ایجاد و توسعه خانواده پایدار، رسانه‌های جمعی و ایجاد خانواده پایدار، معنویت و خانواده پایدار، الگوی فرزندپروری و خانواده پایدار،  عدم معیارهای مناسب جهت ازدواج و تزلزل در خانواده پایدار، مشاوره و خانواده پایدار و سبک‌های تربیتی و خانواده پایدار اشاره کرد.

مهلت ارسال چكيده مقالات در این همایش تا 31 شهریور 1395 اعلام شده است و تاريخ برگزاری آن 26 مهر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به سايت lifestyle-srbiau.ir و با تلفن 44866070 ارتباط برقرار کنند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۵:۱۹
0
0
برگزاری همایش باعث پایداری و استحکام بنیان خانواده می‌شود
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۲۲:۲۶
0
0
هزینه همایش چقدر است؟
captcha