تشکیل کارگروهی برای تحقق منویات اخبر رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن
کد خبر: 3506652
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

تشکیل کارگروهی برای تحقق منویات اخبر رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه سی و یکم شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کارگروهی متشکل از وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور اجرایی شدن منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره سی‌و‌یکمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که شنبه، 22 خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای جلسه، فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار جامعه قرآنی در روز اول ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه به منظور اجرایی شدن منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب به ‌ویژه فرمایشات اخیر ایشان در خصوص ترویج جلسات تلاوت قرآن و آموزش زبان قرآن، مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت‌ آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، بنیاد ملی نخبگان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل شود. همچنین به پیشنهاد یکی از اعضا، کمیسیون‌های توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و توسعه فعالیت‌های تبلیغی ‌ترویجی قرآنی موظف شدند، پیشنهادات عملیاتی در این زمینه را ارائه کنند تا در صحن شورا مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.
محمدی ادامه داد: پیش از دستور جلسه 31 شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارش تدوین اساسنامه اتحاديه مدغم مؤسسات مردمي و تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور مطرح شد که براساس اظهارات مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، پیشنهاد مشترک دو اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی به‌علاوه موارد اختلافی به دبیرخانه هیئت واصل شده است که در جلسات آتی هیئت مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای تصویب نهایی به صحن شورا می‌‌رود.
براساس این گزارش، در ادامه جلسه، مفاد باقیمانده پیش‌نویس سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم بررسی شد.  
در این جلسه راهبردها، سياست‌ها و قسمتی از اهداف کمّی و زمان‌دار سند مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و با اعمال اصلاحاتی تصویب شد.
در پایان جلسه، لباس مخصوص قاریان و مبلغان قرآن کریم که برای بار دوم توسط شورای عالی قرآن سازمان صدا و سیما بازنگری و طراحی شده بود، به رؤیت اعضای شورا رسید.  

captcha