پایی که نمی‌خواست قطع شود
کد خبر: 3507792
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
رئیس انجمن ارولوژی ایران:

پایی که نمی‌خواست قطع شود

گروه سلامت: رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به خاطرات خود از حضور در جبهه‌ها در ماه مبارک رمضان از درس‌هایی گفت که در آن مکان فراگرفته‌است.

ناصر سیم فروش، رئیس انجمن ارولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به بیان خاطرات خود در رابطه با حضور در جبهه‌ طی با ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: زمانی که در جبهه بودیم عضو تیم‌های اضطراری بهداشت و درمان بوده و هر لحظه آماده رفتن به خط بودیم.

سیم فروش ادامه داد: ساک پزشکی ما همیشه آماده بود تا به محض شنیدن مارش حمله، عزیمت کنیم یک بار در حین افطار در ماه مبارک رمضان مشغول غذا خوردن بوده که این مارش به صدا در آمد و ما بلافاصله راه افتادیم و به سوی خط شتاقتیم.

وی افزود: در یکی از روزهای دیگر ماه مبارک اتوبوس‌ها را آمبولانس کرده و صندلی‌های آن برداشته بودند؛ یکی از پزشکانی که جراح بود در آن اتوبوس‌ها مردی را با خود آورد که رنگ بر رخساره نداشت در داخل بیمارستان صحرایی مشغول کندن لباس‌های او بودیم که متوجه شدیم یک پای او مجروح و پای دیگرش مصنوعی است؛ با همین حال فریاد می‌زد این پا را برای من بگذارید چرا که باید باهاش به جبهه برگردم.

رئیس کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی تأکید کرد: این‌ها درسهایی بود که ما از آنها گرفتیم این ها کسانی بودند که تمام زندگی‌شان دفاع از اسلام بود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از خاطرات من در آن زمان مربوط به پیرمردی است که از رزمندگان پذیرایی می‌کرد، یکبار در حین خوردن سحری این پیرمرد را دیدم که سر سفره پذیرایی کرد به او گفتم حاج آقا شما بنشینید جوان‌ها هستند پاسخ داد من همه چیز را ول کردم به این جا آمدم تا اگر هیچ کاری از دست من برنیامد حداقل از رزمندگان پذیرایی کنم.

 به گزارش ایکنا ناصر سیم فروش متولد سال 1326 تهران است. وي پس از طي دوره دبيرستان با موفقيت، سال 1344 با رتبه 11 از بين شصت هزار نفر داوطلب كنكور وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد و سال ششم پزشکی در امتحان ECFMG برای گذراندن دوره تخصصی در آمریکا پذيرفته شد.

در سال 1351 از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل و پس از سه سال خدمت به عنوان پزشک عمومی برای گرفتن تخصص به آمریکا عزيمت كرد و (سال 1359) با موفقیت در رشته جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی از امریکا فارغ التحصیل شد و همان سال با وجود پیشنهادات بسيار برای ماندن، با توجه به نیاز شدید کشور به ایران برگشت و در يزد شروع به فعاليت كرد.

با شروع جنگ بنا به خواست وزیر بهداشت به تهران آمد تا نسبت به راه‌اندازي يك مركز درماني بیماری‌های کلیه اقدام كند و این کار را در بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد انجام داد كه پس از گذشت 28 سال هنوز مرکز ارجاع بیماری‌های کلیه در كشور به شمار مي‌رود و توانسته است متخصصان و فوق تخصصان کارآمدی را در سطح کشور تربیت کند.

اين استاد برجسته دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در همايش چهره‌هاي ماندگار به عنوان چهره ماندگار كشوري معرفي شد و یکی از فعالان حوزه قرآن پژوهی و طب بوده و در حال حاضر ریاست کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی را بر عهده دارد.

captcha