انتشار صوت و تصویر تلاوت قرآن شهدا توسط بنیاد شهید
کد خبر: 3508498
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
شاکری مطرح کرد:

انتشار صوت و تصویر تلاوت قرآن شهدا توسط بنیاد شهید

گروه جهاد و حماسه: مسئول غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: یکی از جدیدترین اقدامات بنیاد شهید انتشار فایل صوتی و تصویری تلاوت قرآن شهدا از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی است.

سجاد شاکری، مسئول غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره فعالیت‌های این غرفه اظهار کرد: غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش مؤسسات و نهادهای قرآنی جانمایی شده و از فضای مناسبی برخوردار است.

وی گفت: یکی از محصولاتی که در این غرفه ارائه می‌شود، فلش‌کارت‌های قرآنی است که به صورت هدیه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. در این فلش‌کارت‌ها هزار واژه‌ پرکاربرد در قرآن یا «لغات اکثر» که 70 درصد قرآن را تشکیل می‌دهد، با ذکر معنا ارائه شده که مخاطبان با خواندن آن می‌توانند با تسلط بر لغات، 70 درصد قرآن را فرا بگیرند.

شاکری افزود: آموزش غیر حضوری به خانواده‌های شاهد و ایثارگر از جمله خدماتی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول سال انجام می‌دهد و در این ایام تلاش کرده‌ایم با توجه به محدودیت‌هایی که در چاپ منابع داریم، فایل‌های این کتاب را به صورت PDF در کانال تلگرام قرار دهیم تا مخاطبان از این فایل‌ها استفاده کنند که در این ایام این فایل‌ها به مرور در دسترس آنها قرار می‌گیرد.

بخش تفأل به وصیت‌نامه شهدا از جمله فعالیت‌هایی است که طی سال‌های گذشته غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن ارائه می‌کرد. شاکری در رابطه با این ابتکار بنیاد شهید گفت: این طرحی بود که طی سال‌های گذشته انجام می‌شد و بازدیدکنندگان با مراجعه به غرفه و ثبت نام، نام خانوادگی، سن و میزان تحصیلات، تفألی به وصیت‌نامه شهدا می‌زدند.

وی در مورد جدیدترین فعالیت غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این روزها در حال انجام است انتشار فایل صوتی و تصویری تلاوت قرآن شهداست.

شاکری گفت: در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد از جمله اینکه فایل‌های صوتی و تصویری کمی در اختیار داریم و یا اینکه کیفیت آنها بسیار پایین است. با این حال تلاش ما این است که بتوانیم فایل صوتی و تصویری تلاوت قرآن شهدا را از طریق کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام به گوش مردم برسانیم. در حال حاضر فیلم تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط شهید عرب عجم در کانال تلگرام موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند این فایل تصویری را دریافت کنند.

قصه‌گویی از قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری ورک‌شاپ نقاشی با موضوع قرآن کریم با حضور نقاشان و هنرمندان ایثارگر، برگزاری جلسات فهم قرآن کریم با تاکید بر سبک زندگی شهدا و بررسی مفهوم ایثار و شهادت در قرآن کریم با حضور خطبای بزرگ کشور، خاطره‌گویی جانبازان و حضور خانواده‌ شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه بنیاد شهید بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

captcha