از برگزاری هزاران ختم قرآن تا تجلیل از خانواده شهدا
کد خبر: 3508791
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
بیات تشریح کرد:

از برگزاری هزاران ختم قرآن تا تجلیل از خانواده شهدا

گروه جهاد و حماسه: مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری هزاران ختم قرآن با مشارکت خانواده‌های شهدا در ماه رمضان خبر داد و گفت: جلسات سنتی آموزش قرآن نیز در همین راستا اجرا می‌شود.

حسینعلی بیات، مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه ماه مبارک رمضان گفت: اجرای طرح هزاران ختم قرآن کریم با مشارکت خانواده‌های شهدا یکی از برنامه‌های بنیاد شهید در ماه مبارک رمضان است که هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: این بنیاد در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن در راستای تدبر و فهم قرآن حضور فعال و جدی دارد و برنامه‌های قرآنی بنیاد به مخاطبان معرفی می‌شود و از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مسابقات قرآنی، آموزش غیرحضوری در قالب طرح «قرآن در خانه» که در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود، اشاره کرد.
بیات ادامه داد: همچنین کارگاه‌های آموزشی و تربیتی در غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و در این راستا از خانواده‌های شهدا از جمله مدافعان حرم تجلیل می‌شود.
وی در ادامه طرح «آفتاب حکمت» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح در قالب مسابقه ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه در میان جامعه ایثارگران برگزار می‌شود و مسابقه پژوهشی قرآن نیز از برنامه‌های دیگری است که با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در قالب مقالات پژوهشی درباره موضوعات قرآنی اجرایی می‌شود.
بیات از برگزاری «گلشن وحی» در ماه رمضان خبر داد و گفت: مراسم قرآن‌خوانی با حضور خانواده‌های ایثارگر و قرآنی در مساجد شهرهای بزرگ برگزار می‌شود و در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران 700 سرآمد قرآنی و 475 حافظ قرآن دارد و این افراد در این مراسم‌ها حضور فعال خواهند داشت.
وی در ادامه عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز نیز برگزار می‌شود که این مسابقه در قالب سؤالاتی از کتاب «شیوه‌های نماز» حجت‌الاسلام قرائتی اجرا می‌شود؛ چرا که این کتاب از ویژگی سادگی بیان و زبان روان برخوردار است.
مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: جلسات روخوانی و روانخوانی قرآن برای همه گروه‌های سنی که به صورت سنتی برگزار می‌شود و آموزش جلد 12 از کتاب «مفاهیم قرآن» از برنامه‌های دیگری است که در این ماه مبارک اجرا می‌شود.
captcha