تدوین دلنوشته‌های شاعران فارس دیدارکننده با مقام معظم رهبری
کد خبر: 3509973
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

تدوین دلنوشته‌های شاعران فارس دیدارکننده با مقام معظم رهبری

گروه هنر: حوزه هنری فارس٬ دلنوشته‌های شاعران این استان که در دیدار مقام معظم رهبری با شاعران حضور داشته‌اند را گردآوری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، هاشم کرونی، مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی این استان گفت: حوزه هنری فارس٬ دلنوشته‌های شاعران این استان که در دیدار مقام معظم رهبری با شاعران  حضور داشته‌اند را گردآوری می‌کند.
وی افزود: در دو دهه اخیر تعدادی از شاعران ولایت‌مدار فارس در دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری که هر سال نیمه ماه مبارک رمضان و در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بیت رهبری برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.
کرونی اظهار کرد: من در چند دوره این مراسم شرکت داشتم و از حضور خود‌ و سایر دوستان خاطرات و نکات دلنشین قابل توجهی دارم و شاعران دیگر نیز در گفت‌و گوهای خصوصی به همین مسئله اشاره کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم دلنوشته‌های آنان را جمع‌آوری کنیم.
وی با اشاره به اینکه این احساسات و خاطرات بسیار دلنشین و قابل تأمل هستند، گفت: این خاطرات آن هم با قلم توانای شاعران پرشور و با احساس می‌تواند مجموعه ای خواندنی را شامل شود و از آنجا که امسال نیز پس از یک دهه تعداد حاضران از فارس در یک سال دو رقمی شد، فکر کردیم شور و حال ایجاد شده زمینه مناسبی برای انجام این کار را فراهم کرده است.
کرونی گفت: این گردآوری در قالب طرحی با عنوان «غزلنامه دیدار» انجام می‌شود و شاعران باید دلنوشته خویش را در قالب گزارش، شرح احساسات و عواطف از این دیدار، خصوصاً اولین دیدار را حداکثر در هزار کلمه بنویسند.
مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس اظهار کرد: اگر شاعری در این مراسم شعرخوانی داشته باید شعر قرائت شده با ذکر سال قرائت و اگر شعر نخوانده، اثر ارسالی یا شعری که مصمم به خواندن آن بوده را حداکثر شامل دو شعر همراه با یادداشت ارسال کند.
وی گفت: همچنین همراه با این موارد دوستان باید عکس احتمالی از دیدار، عکس تک نفره از خویش، تاریخ دقیق سال‌هایی که حضور داشته‌اند، بیوگرافی کوتاه و مختصر، شماره تماس و نشانی خویش را ارسال کنند.
کرونی با بیان اینکه شاعران می‌توانند تا پایان تیرماه جاری آثار خود را ارسال کنند، گفت: شاعران موارد فوق را به نشانی adabifarsart@gmail.com  ارسال کنند و در قسمت موضوع حتماًً عنوان غزل نامه دیدار را ذکر کنند. همچنین امکان ارسال این موارد از طریق نشانی  @korouni در تلگرام نیز وجود دارد.
captcha