شب قدر شب بیدار شدن است نه شب بیدار ماندن
کد خبر: 3510079
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
حجت‌الاسلام موسوی آملی:

شب قدر شب بیدار شدن است نه شب بیدار ماندن

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه سرخرود در خطبه‌های نماز جمعه گفت: شب قدر شب بیدار شدن است نه شب بیدار ماندن، قرآن به سر، این نیست که خدا ما را جنهم نبرد و به بهشت ببرد، هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می‌کند و قدر هر کسی هم به اندازه همت اوست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود موسوی آملی، امام جمعه سرخرود در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه تقواست گفت: امیرالمؤمنین(ع) تقوای مجسم بود، تقوا را توشه دنیا و آخرت خود قرار بدهیم، پیشاپیش شهادت آن حضرت را به پیشگاه ذخیره عالم هستی امام زمان‌(عج) نائب بر حقش و شما امت شهید پرور تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.
وی افزود: بشریت، حضرت علی‌(ع) را از دست داد، جسم امیرالمؤمنین(ع)، صدای امیرالمؤمنین(ع)، نفس گرم امیرالمؤمنین(ع)، چشم نافذ امیرالمؤمنین(ع)، از دنیای آن روز بشر گرفته شد، ولی می‌توان علی‌(ع) را پیشاپیش حرکت خود و پیش روی خود داشت، مشروط بر اینکه ما سیره امیرالمؤمنین(ع) و رفتار امیرالمؤمنین(ع) را مثل یک سرمشق مورد توجه قرار دهیم.
موسوی آملی تصریح کرد: سلوک سیاسی امیرالمومنین(ع) از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست، سیاست امیرالمومنین(ع) هم، آمیخته با معنویت است، آمیخته با اخلاق است. سیاست اگر از اخلاق سرچشمه گیرد، از معنویت سیراب شود، برای مردمی که مواجه با آن سیاست هستند، وسیله کمال و راه بهشت است، اما اگر سیاست از اخلاق و معنویت جدا شد، آن وقت سیاست ابزاری می‌شود  برای کسب قدرت، ثروت، پیش بردن کار خود در دنیا، این شیوه برای خود سیاست‌ورز و برای مردمی که در عرصه زندگی آنها این سیاست اعمال می‌شود آفت به‌شمار می‌آید.
امام جمعه سرخرود خاطرنشان کرد: شب قدر را در پیش داریم، در شب قدر باید خودبینی را کنار بگذاریم تا پرواز کنیم، شب قدر شب بیدار شدن است نه شب بیدار ماندن، قرآن به سر، این نیست که خدا ما را جنهم نبرد و به بهشت ببرد، اینها ریخت و پاش سفره شب قدر است، شب قدر یعنی انسان طیارگونه دست هزاران نفر را بگیرد و رفتار او، گفتار او، سیرت او و سنت او آموزنده باشد، هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می‌کند و قدر هر کسی هم به اندازه همت اوست.
وی افزود: باید در ماه مبارک رمضان و همه ایام به فکر ایتام و نیازمندان باشیم، امید داریم که در این ماه مبارک با الگوگیری از بزرگان دینی بتوانیم در مسیر تهذیب نفس حرکت کنیم و انسان کاملی شویم باید همه مراقب باشیم که نظام جمهوری اسلامی که نظام اسلامی و نظام دینی است و مفتخر به این است که در قالب احکام دین و اسلام و قرآن حرکت می‌کند، تبدیل به یک نظام بی‌اعتقاد به دین و سکولار نشود.
امام جمعه سرخرود با اشاره به نزدیک شدن روز قدس اظهار  کرد: آمریکا با شعار، تظاهرات و راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن ما کاری ندارد، بلکه مهم‌ترین کاری که می‌خواهد انجام دهد این است که باورهای ما را ضعیف کرده و مشارکت و حضور در صحنه انقلاب را کم‌رنگ کند و به هدف شوم خود دست پیدا کند.
وی در پایان افزود: پرچم قدس برای بیداری اسلامی است، ملت ایران به این پرچم افتخار می‌کند و این راهپیمایی را مظهر وحدت ملت ایران و مسلمانان جهان در مقابل سیاست خباثت آلود زورمداران استکبار جهانی و صهیونیسم می‌داند، اگر ایستادگی ایران اسلامی در مقابل دستگاه استکبار نبود تاکنون مسئله فلسطین را از دور خارج می‌کردند.
حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
naji
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۴:۲۳
0
0
شب قدر شب بیدار شدن است نه شب بیدار ماندن
nasim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۴:۳۰
0
0
شب قدر یعنی انسان طیارگونه دست هزاران نفر را بگیرد و رفتار او، گفتار او، سیرت او و سنت او آموزنده باشد، هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می‌کند و قدر هر کسی هم به اندازه همت اوست.
captcha