تفکری که حضرت علی(ع) را به شهادت رساند در جبهه‎ داعش دیده می‎شود
کد خبر: 3510119
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
خاتمی:

تفکری که حضرت علی(ع) را به شهادت رساند در جبهه‎ داعش دیده می‎شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تفکر دیروز افرادی که حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند امروز در جبهه‎النصره و داعش دیده می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیتالله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ظهر دیروز جمعه 4 تیرماه در خطبههای نماز جمعه با اشاره به بمباران وحشیانه جنوب لبنان توسط رژیم غاصب اسرائیل، اظهار کرد: چهارم تیر سال 1361 بمباران وحشیانه جنوب لبنان توسط رژیم غاصب اسرائیل است که با حمایت آمریکا و استکبار جهانی انجام شد.

وی با بیان اینکه هشتم تیرماه سال‌روز بمباران شیمیایی سردشت به نام روزجهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی نام گرفته است، گفت: کودک‌کشی عربستان و جنایات این کشور نیز نمونه دیگری از اقداماتی است که با حمایت کدخداهای بزرگ دنیا پوشیده و مخفی مانده است.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه صدام با بمباران شیمیایی در دوران جنگ بسیاری از جوانان کشور را هدف قرار داد و حتی به جمعیت خود نیز رحم نکرد، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور اداره شود بلکه باید کشورها از سلطهطلبی کشورهای دیکتاتور نجات یابند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن شب‌های قدر، بر ضرورت احیای این شب‌ها تاکید کرد و گفت: باید در شب‌های قدر از فرصت استفاده کرده و برای گرفتاران دعا کرده و شب زندهداری کرد.

وی ضمن تسلیت سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) در 19 ماه رمضان، گفت: گاهی ارزش‎‎ها در جامعه از یادها میرود و فردی که با مجاهدت و فداکاری او دین جلو رفته است با حیله و توطئه دشمنان مواجه میشود که همین امر موجب شد تا حضرت علی (ع) در محراب نماز شهید شود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: تفکر دیروز افرادی که حضرت علی (ع) را به شهادت رساندند امروز در جبههالنصره و داعش دیده میشود.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به هفتم تیرماه به عنوان سالروز شهادت مظلومانه آیتالله بهشتی و 72 تن از یاران وی اظهار داشت: منافقین جنایتهای بیشماری را انجام داده و استکبار جهانی نیز همواره از این جنایتها حمایت کرده است.

وی با قدردانی از خدمات قوه قضائیه در کشور، گفت: هشتم تیر سال 1366 سالروز بمباران سردشت است که روز مبارزه جهانی با سلاح شیمیایی و میکروبی است و انصافا ناعادلانه در این زمینه رفتار شده است.

آیتالله خاتمی با بیان اینکه 66 سال است که مردم فلسطین با توطئه استکبار از جمله انگلیس و آمریکا از خانه و کاشانه خود دور افتاده‌‏اند،افزود: در آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس باید از مردم مظلوم و بیدفاع فلسطین حمایت معنوی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس نام گرفته است باید با شرکت در این راهپیمایی عظیم با مشت‌های گره کرده، طنین حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه دهیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فتوای بزرگان یهود مبنی بر اینکه اسرائیل حق مسموم کردن آب‌های فلسطین را دارد، افزود: اسرائیل جنایت‌کارترین رژیم در دنیا است و مشابه این‌چنین وقایعی در کشورهای عراق، سوریه و بحرین نیز دیده می‌شود و پیروزی عراق در مبارزه با داعش و نیز حمایت از نجابت عالم اسلام در کشورهای مسلمان، آرزوی ما است.

captcha