از دبستان تا دانشگاه؛ رمضان‌هایی در مسجد
کد خبر: 3510126
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
خاطره مولاوردی از روزه‌داری؛

از دبستان تا دانشگاه؛ رمضان‌هایی در مسجد

گروه جامعه: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده رفتن به مسجد و شرکت در نماز جماعت همراه با دوستان را از جمله فعالیت‌های خود در ایام ماه مبارک رمضان در دوران نوجوانی برشمرد و گفت: دوری دانشگاه از خوابگاه مرا مجبور به اقامت 10 روزه در مسجد دانشگاه طی ماه رمضان می‌کرد.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان خاطره‌ای از ایام ماه مبارک رمضان در دوران نوجوانی خود پرداخت و گفت: در دوران نوجوانی ایام روزه داری من مصادف با ایام تابستان و تعطیلی مدارس بود.

وی برنامه ریزی برای رفتن به مسجد و شرکت در نماز جماعت همراه با دوستان و دختران هم محله‌ای را از جمله فعالیت‌های خود در ایام ماه مبارک رمضان در دوران نوجوانی برشمرد و گفت: بیشتر روز را در مسجد می‌گذراندیم.

مولاوردی با تأکید بر اینکه گرمای روزهای روزه‌داری نوجوانی هنوز در خاطر او هست گفت: با وجود اینکه در حال حاضر نیز ماه مبارک رمضان با تابستان مصادف شد است اما به نظر من گرمای سال‌های کودکی‌ام بیشتر بود.

از دبستان تا دانشگاه؛ رمضان‌هایی در مسجد

وی ادامه داد: از صبح تا عصر را در مسجد سپری می‌کردم و وقتی به خانه می‌آمدم با حوض پر شده از آبی مواجه می‌شدم که پدر برایمان فراهم کرده بود. پدرم از ما می‌خواست در حوض آب بنشینیم و پاهایمان را در آب بگذاریم تا خنک شده و کمی از عطش‌مان کاسته شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: پس از اذان مغرب و افطار نیز مجددا به مسجد برای اقامه نماز مغرب و عشا مراجعه می‌کردیم و تا پایان شب از کتابخانه مسجد بهره می‌بردیم. طعم شیرین روزه داری در تابستان گرم همواره با من همراه است.

مولاوردی همچنین به روزه داری در دوران دانشجویی اشاره و عنوان کرد: من دانشگاه شهید بهشتی تحصیل می‌کردم، اما فاصله دانشگاه تا خوابگاه زیاد بود. برای همین اقامت 10 روزه در دانشگاه می‌کردیم تا بتوانیم روزه بگیریم.


از دبستان تا دانشگاه؛ رمضان‌هایی در مسجد

وی این اقامت 10 روزه در دانشگاه در ایام دانشجویی را که چندین سال نیز تکرار شد را بسیار خاطره انگیز دانست و گفت: در این دوران که با ایام جنگ همزمان بود نیز سعی می‌کردیم با حضور در مسجد دانشگاه به اجرای برنامه‌های مذهبی بپردازیم.

captcha