طنین نوای «الهی العفو» در نخستین شب از لیالی قدر در مصلای تهران
کد خبر: 3510247
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

طنین نوای «الهی العفو» در نخستین شب از لیالی قدر در مصلای تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین نخستین شب از لیالی بافضیلت قدر در مصلای بزرگ تهران با حضور ده‌ها هزار نفری مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با جمعه شب، چهارم تیرماه مراسم احیا با حضور گسترده مردم در مجموعه مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

برنامه شب اول از لیالی احیا در حالی برگزار شد، ده‌ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم تهران به همراه خانواده‌هایشان در شبستان و صحن مرکزی مصلی حضور یافته بودند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف مصلی و در محوطه داخلی صحن و پذیرایی از مردم از برنامه‌های این شب بود.

مراسم شب اول رأس ساعت 22:30 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته کشورمان، محمدرضا پورزرگری شروع شد و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط مهدی قربان‌علی و حسین یزدان‌پناه و با همراهی مردم زمزمه شد. در ادامه مراسم حاج مرتضی طاهری به مرثیه‌خوانی و مناجات پرداخت.طنین نوای «الهی العفو» در نخستین شب از لیالی قدر در مصلای امام خمینی(ره)

در ساعت پایانی احیای شب نوزدهم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به ایراد نکاتی پیرامون شب قدر و اهمیت آن پرداخت.

پناهیان با اشاره به این موضوع که در این شب‌ها مقدرات‌مان تنظیم می‌شوند، اظهار کرد: در این سه شب تقدیر و سرنوشت انسان‌ها تعیین می‌شود و در نهایت در روز بیست وسوم مقدار عمر انسان‌ها، روزی و مقدرات آن‌ها امضا می‌شود.

وی در ادامه افزود: امشب باید در محضر پروردگارمان گذشته خود را پاک کنیم؛ گذشته‌ای که شاید در آن خطا و اشتباهی رخ داده باشد.

پناهیان اظهار کرد: خدای متعال در این شب‌ها به بندگان خود فرصتی داده است تا گذشته و آینده خود را تغییر دهند و سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.

طنین نوای «الهی العفو» در نخستین شب از لیالی قدر در مصلای امام خمینی(ره)

وی ادامه داد: در شب نوزدهم باید وقت خود را بگذاریم برای اصلاح گذشته خود و پاک کردن آنچه بین ما و خدا بوده است و در شب های قدر بعدی به آینده بیاندیشم و آینده خود را از خدا تمنا کنم.

پناهیان خاطرنشان کرد: یک وجه از گناه، لطمه زدن به ارتباط بنده با خدای خویش است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که ارتباط‌مان با پروردگارمان لطمه نخورد.

وی ادامه داد: زیباترین حالت در این دنیا ارتباط و مناجات بنده با خدای خویش است و سعی کنید در خلوت خود به این حالت معنوی برسید.

این کارشناس مذهبی یکی از بهترین اعمال شب قدر را «توبه نصوح» عنوان کرد و گفت: این توبه شرایطی اعم از اظهار ندامت از گناه، عزم جدی برای بازگشت نکردن به گناه و جبران گناه با انجام اعمال صالح دارد و بدین وسیله بهتر می‌توانیم به درگاه خداوند دعا کرده و امید به استجابت آن داشته باشیم.

در نهایت با به سر گرفتن قرآن مراسم شب اول احیا این مجموعه عبادی ـ فرهنگی در ساعت 2:45 بامداد پایان یافت.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سماء
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۵۸
0
0
خدای متعال در این شب‌ها به بندگان خود فرصتی داده است تا گذشته و آینده خود را تغییر دهند و سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.
زعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۱
0
0
در این سه شب تقدیر و سرنوشت انسان‌ها تعیین می‌شود و در نهایت در روز بیست وسوم مقدار عمر انسان‌ها، روزی و مقدرات آن‌ها امضا می‌شود.
زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۶
0
0
درسته که زیباترین حالت در این دنیا ارتباط و مناجات بنده با خدای خویش است و سعی کنید در خلوت خود به این حالت معنوی برسید
captcha