لزوم اعزام مبلغان قرآنی را بیش از پیش درک کردم
کد خبر: 3510280
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
ستوده‌نیا بیان کرد:

لزوم اعزام مبلغان قرآنی را بیش از پیش درک کردم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان که اخیراً به عنوان داور مسابقات قرآن در اتیوپی حضور داشته است با اشاره به اینکه در آنجا هیچ شناختی نسبت به ایران وجود نداشت و اگر هم اندک شناختی بود جنبه منفی داشت، گفت: این موضوع، لزوم اعزام مبلغان قرآنی و فرهنگی را یادآور می‌شود.

محمدرضا ستوده‌نیا، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به حضور در کشور اتیوپی در هفته گذشته، برای داوری مسابقات قرآن در این کشور، گفت: هفته گذشته، مسابقات قرآن در کشور اتیوپی و به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد که در آن مسابقات به عنوان داور حضور یافتم.
وی افزود: این مسابقات که مرحله نهایی آن بود با حضور حدود 40 شرکت‌کننده برگزار شد، ‌شرکت‌کنندگان بانو و‌ آقا در رشته‌های حفظ 10 جزء، ‌20 جزء،‌ حفظ کل و قرائت قرآن کریم رقابت داشتند،. اهمیت این مسابقات از آنجا مشخص شد که نفر اول این مسابقات به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال آینده اعزام خواهد شد.
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: در این مسابقات، علاوه بر داور ایرانی، داورانی از کشور اتیوپی نیز حضور داشتند، یکی از داوران این مسابقات مسئول برنامه‌ها و حلقات قرآنی کشور اتیوپی بود و از این نظر می‌توان گفت که این مسابقات به نوعی مورد تأیید کشور اتیوپی نیز بود.
ستوده‌نیا در ادامه با اشاره به سطح بالای این مسابقات، گفت: به لحاظ سطح شرکت‌کنندگان به خصوص در رشته حفظ قرآن کریم شاهد حضور شرکت‌کنندگان سطح بالایی بودیم و در حد مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بود. علاوه بر این حفظ بانوان هم از سطح بالایی برخوردار بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقات در سال‌های قبل نیز برگزار شده است، گفت: امسال این مسابقات با گستردگی بیشتری برگزار شد و استقبال خوبی از آن نیز به عمل آمده بود.
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن در مورد شناخت مردم این کشور از فعالیت‌های قرآنی در ایران، تصریح کرد: متأسفانه نه تنها شناختی در مورد فعالیت‌های قرآنی ایران وجود ندارد، بلکه یک تفکر بسیار غلطی در مورد شیعه و فعالیت‌های شیعه وجود دارد که ضروری است تا مبلغانی به آنجا اعزام شوند و این تفکرات غلط را که در میان اهل سنت آنجا هست، ترمیم و اصلاح کنند.
مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برنامه‌های جنبی این سفر اشاره کرد و گفت: در حاشیه داوری این مسابقات چند برنامه تبلیغی و ترویجی نیز برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به حضور در بین جمعیت شیعیان آدیس‌آبابا و تلاوت قرآن اشاره کرد. همچنین در حسینیه پاکستانی‌ها و هندی‌های مقیم اتیوپی نیز حضور داشتم که برنامه‌هایی در آنجا نیز اجرا شد.
وی اظهار کرد: در ادامه نیز دیدار مهمی با رئیس علمای اهل سنت اتیوپی و قاضی فدرال یا همان قاضی‌القضات این کشور داشتیم و مباحثی را مطرح کردیم،‌ دیدار مهم دیگری که صورت گرفت، دیدار با مسئولان دانشگاه «مکان ای یسوس» که یکی از دانشگاه‌های مهم مسیحیت در کشور اتیوپی است، بود. در این دیدار نیز مباحث و تبادل اطلاعات خوبی صورت گرفت و علاوه بر اینکه ما در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفتیم، آنها نیز در جریان کارهای فرهنگی در دانشگاه‌های ایران و به خصوص دانشگاه اصفهان و دانشگاه مذاهب قم قرار گرفتند.‌
در ادامه تصاویری از این سفر بارگزاری شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۲۳:۲۶
0
0
خدا قوت. ان شاالله موفق باشید. واقعا کار ارزشمندی انجام داده اید
captcha