رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چگونه اهل روزه‌داری شد؟
کد خبر: 3510321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چگونه اهل روزه‌داری شد؟

گروه جامعه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آشنایی خود با روزه‌داری توسط مادر و پیشگامی مادرشان در روزه‌داری اشاره کرد و گفت: هرگز در مسیر روزه‌داری تلخی ندیدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که چه شد که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کنونی کشور اهل روزه گرفتن شد؟ به بیان خاطرات خود از آغاز روزه‌داری در دوران کودکی خود پرداخت و گفت: بنده در خانواده مذهبی متولد و بزرگ شدم، پدربزرگ‌ها و اجداد ما همه متدین بودند و هیئت‌های مذهبی در منزل جد پدری بنده برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این جلساتی که در طول طفولیت، نوجوانی و جوانی‌اش برگزار می‌شده را هرگز فراموش نمی‌کند، گفت: زیرساخت‌های دینی ما در همین فضاها شکل گرفت.

حجت‌الاسلام خاموشی به آشنایی خود با روزه‌داری قبل از بلوغ توسط مادرشان اشاره کرد و گفت: قبل از بلوغ مادر به کرات ما را با مسئله رمضان آشنا می‌کردند و خودشان زودتر از ما مقید به روزه بودند. روزه‌داری پدر و مادر بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: مدرسه ما هم خیلی مؤثر بود. ما قبل از انقلاب در یک مدرسه مذهبی تحصیل می‌کردیم که ما را با داده‌های دینی آشنا می‌کردند تا اینکه به دوران آغاز شکل‌گیری انقلاب رسیدیم و در همین فضا با مسائل سیاسی اسلام آشنا شدیم.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: خانواده ما هم خانواده مذهبی بود و هم انقلابی، مدارس و معلمان ما نیز طیف‌هایی بودند که با اسلام انقلابی و اسلامی که امام مروج آن بود آشنا بودند و ما با این نگاه بزرگ شدیم.

وی در پایان تصریح کرد: مؤثرترین مولفه‌ای که در پردازش شخصیت یک فرد وجود دارد خانه و مدرسه است و من در مسیر روزه‌داری هرگز تلخی ندیدم و همه چیز برایم شیرین بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۰۲
0
0
واقعا این خبر چه اهمیتی دارد!

داریم به سمتی میریم که روزه داری افراد مهم میشه و خبرش میکنیم!!!!!!!!!!!!
captcha