نمایشگاهی از جنس نور در ایستگاه بیست و چهارم/ ضرورت توجه به عنصر تبلیغ
کد خبر: 3510322
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

نمایشگاهی از جنس نور در ایستگاه بیست و چهارم/ ضرورت توجه به عنصر تبلیغ

کانون خبرنگاران نبأ: مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این‌روزها میزبان نمایشگاهی از جنس نور است، نمایشگاهی که امسال بیست‌وچهارمین دوره برگزاری آن است؛ نمایشگاه قرآن.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این‌روزها میزبان نمایشگاهی از جنس نور است، نمایشگاهی که امسال بیست‌وچهارمین دوره برگزاری آن است، نمایشگاه قرآن همواره مورد استقبال مخاطبان خود بوده است و مقارن بودنش با ماه مبارک رمضان به قداست این اتفاق می‌افزاید.

مصلی امام خمینی(ره) از ۲۴ خردادماه مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان میزبان بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است و این میزبانی تا هشتم تیر ماه مصادف با ۲۲ ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

امسال در نمایشگاه قرآن، ناشران قرآنی در هشت راهرو، مؤسسات قرآنی در پنج راهرو، جهاد دانشگاهی چهار راهرو و آموزش‌وپرورش در یک راهرو جای گرفته‌اند؛ همچنین بخش کودک و نوجوان هر کدام دارای یک سالن هستند و محصولات فرهنگی و هنری نیز در دو راهرو عرضه می‌شوند، در این نمایشگاه آثار مکتوب، بخش بین‌الملل و هنرهای قرآنی نیز در نیم‌طبقه شبستان قرار گرفته‌اند، بخش عفاف و حجاب در کنار بخش رسانه‌های دیجیتال در رواق شرقی مصلی مستقر هستند.

با ورود به شبستان اصلی در ابتدا با ازدحام ملایم جمعیت روبه‌رو هستیم و گرمای هوا چندان آزاردهنده نیست، حضور و استقبال مردم از محصولات قرآنی نیز خوب بوده‌ است، حامد توسلی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی حامی نور علوی که در بیست‌وچهارمین نمایشگاه قرآن در راستای فعالیت‌‌ هنرهای‌ مرتبط با قرآن حضور پیدا کرده است، در مورد استقبال مردم از نمایشگاه قرآن گفت: امسال ششمین سالی است که در نمایشگاه قرآن شرکت می‌کنیم، امسال حضور و استقبال مردم از نمایشگاه قرآن خوب بوده است و از محصولات هنری ما استقبال شد، در بحث آموزشی نیز بسیاری از مراجعه‌کنندگان در مؤسسه ثبت‌نام کردند.

وی گفت: امسال رسیدگی و مکان نمایشگاه بسیار مناسب است و می‌توان گفت در این چند سال، این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌ها بوده است؛ اما برای جذب مخاطب و تبلیغ نمایشگاه باید تمام مسئولان به‌ویژه شهرداری تهران دست به‌کار شوند و در سطح شهر تبلیغات بیشتری انجام دهند.

استقبال ویژه از محصولات فرهنگی و هنری در نمایشگاه امسال

محسن نوری، مدیر بازگانی و توزیع مؤسسه انتشارات روایت فتح در مورد محصولات پرفروش در نمایشگاه، گفت: کتاب‌های نیمه‌پنهان ماه که در مورد شهید چمران، شهید زین‌الدین، شهید چراغچی و شهدای دیگر است، مجموعه دوره «درهای بسته» که شامل خاطرات اسرا و آزادگان بوده و مجموعه «از چشم‌ها» که ویژه خاطرات شهیدان است از پرطرفدارترین محصولات نمایشگاه امسال بوده که در این بین رمان‌هایی که در رابطه با زندگی شهیدان بوده است نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی در مورد حضور مردم در نمایشگاه بیان کرد: در ابتدای برگزاری نمایشگاه استقبال چندان خوب نبود، اما هر چقدر به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم حضور مردم نیز پررنگ‌تر می‌شود.

آثار شهید مرتضی مطهری از پرمخاطب‌ترین موضوعات

همچنین در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم غرفه‌هایی نیز با هدف آموزش مفاهیم قرآن وجود دارند که غرفه پنج گام تا بهشت یکی از این غرفه‌ها است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید قربانعلی، مسئول غرفه پنج گام تا بهشت در رابطه با فعالیت این غرفه، بیان کرد: غرفه پنج گام تا بهشت در راستای شعار امسال نمایشگاه قرآن، یعنی به‌سوی فهم قرآن، برپا شده است؛ در این غرفه پنج گامی که برای فهم قرآن نیاز است را به مردم آموزش می‌دهیم، در واقع با استفاده از تابلوهایی که در غرفه نصب شده است مردم را به داخل غرفه دعوت می‌کنیم و در حین تماشای تابلوها کارشناسان حاضر در غرفه آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند و در نهایت بازدیدکنندگان نیز دیدگاه خود را برای ما می‌نویسند که هر شب به پنج نفر از آن‌ها هدیه می‌دهیم.

هر چقدر به انتهای شبستان نزدیک می‌شویم از ازدحام جعیت کاسته و بر گرمای هوا افزوده می‌شود.

میثاق محرابی، مسئول غرفه شمس‌الشموس بیان کرد: در غرفه ما بیش از 20 عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه علمای عرصه اخلاق و عرفان ارائه شده است که بیشترین فروش ما کتاب عطش بود که شامل زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی می‌شود.

وی در مورد نمایشگاه گفت: درباره نمایشگاه اطلاع‌رسانی خوبی انجام نشده است، حضور مردم بعد از ساعت 10، 11 شب تازه به چشم می‌آید که نمایشگاه را تعطیل می‌کنند.

اما در رواق شرقی حال و هوای نمایشگاه کاملا فرق می‌کند و حضور مردم در این قسمت بسیار پر شور و فعال است؛ رواق شرقی که محل جای‌گیری بخش عفاف و حجاب و بخش رسانه‌های دیجیتال است بیشترین حجم بازدیدکننده را دارد؛ بخش رسانه‌های دیجیتال با اینکه کنار بخش عفاف و حجاب قرار گرفته به خوبی بخش عفاف و حجاب از حضور بازدیدکنندگان برخوردار نیست.

بخش عفاف و حجاب پرطرفدارترین بخش نمایشگاه قرآن

مریم محمدزاده، مسئول غرفه حلما، بیان کرد: در این غرفه پوشاک اسلامی اعم از آستین، انواع چادر، مانتو، روسری و مقنعه به فروش می‌رسد.

وی در مورد استقبال مردم گفت: هرسال استقبال بهتر می‌شود، امسال نیز نسبت به سال گذشته مردم آشناتر و آگاه‌تر شده‌اند؛ لذا استقبال نیز افزایش پیدا کرده است. چادر نماز، چادر عربی و چادرهای مجلسی نیز از پرطرفدارترین محصولات ما هستند.

محمدزاده در مورد وضعیت نمایشگاه اظهار کرد: وضعیت نمایشگاه خوب است اما اگر می‌شد ساعت بازدید را به بعد از افطار منتقل کرد خیلی بهتر می‌شد؛ امسال افطار نمی‌دهند و خود ما مسئول نظافت غرفه‌ها هستیم.

یادآور می‌شود، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۴ خردادماه تا هشتم تیرماه از ساعت 18 تا 23:30 در مصلی امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

*امیر صالحی

captcha