اوج سیاسی‌کاری در اعلام نتایج مسابقات قرآن دبی/ ایران؛ در جایگاه چهل‌و‌چهارم
کد خبر: 3510342
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴

اوج سیاسی‌کاری در اعلام نتایج مسابقات قرآن دبی/ ایران؛ در جایگاه چهل‌و‌چهارم

گروه بین‌الملل: نفرات برتر بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، شامگاه شنبه، پنجم تیرماه، در حالی مشخص شدند که نماینده کشورمان در این دوره مسابقات در جایگاه چهل‌وچهارم معرفی شد.

نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نتایج بیستمین دوره مسابقات قرآن جایزه دبی در حالی اعلام شد که سیاسی کاری دست‌اندرکاران این دوره رقابت‌ها به اوج خود رسید و همه شرکت‌کنندگان را در بهت و حیرت باقی گذاشت.
مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن ایران و نماینده کشورمان در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اعلام این خبر گفت:
مراسم اختتامیه این رقابت‌ها، شنبه شب، پنجم تیرماه، در سالن اجتماعات انجمن «فرهنگ و علوم» دبی برگزار شد.
واکنش متسابقین به رتبه نماینده ایران

نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن جایزه دبی گفت: من به هریک از شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت‌ها که رتبه خود را می‌گفتم با حالت تعجب و بهت و حیرت به من نگاه می‌کردند و این واکنش متسابقین نشان می‌دهد که رتبه من نسبت به اجرایی که در مسابقات داشته‌ام چقدر پایین بوده است.
بر اساس این گزارش، «تركي بن مقرن بن أحمد العبدالمنعم»، نماینده عربستان رتبه نخست، «عدين شهزاد»، نماینده آمریکا و «بلال عبدالخالق اف»، نماینده داغستان روسیه مشترکاً دوم شدند به همین خاطر نفر سومی اعلام نشد و رتبه چهارم نیز مشترکا به «عبدالرحمن الجهاني» و «عبدالله المأمون»، نمایندگان لیبی و بنگلادش رسید.
اوج سیاسی‌کاری در اعلام نتایج مسابقات قرآن دبی/ ایران؛ در جایگاه چهل‌و‌چهارم
ارائه گزارشی از مسابقات در قالب کلیپ، تلاوت ترتیل حافظان قرآن لیبی و سنگال و تلاوت نماینده اتیوپی به عنوان حافظ خردسال این مسابقات، تجلیل از محمد سلطان العلماء، چهره اسلامی سال از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.
در این مراسم همچنین، از «جاسم خليفه ابراهيم خلیفه حمدان» از بحرین، «عبدالله المأمون» از بنگلادش و «عبدالرحمن عبدالجلیل» از لیبی که به ترتیب با کسب ۸۵، ۸۱,۸ و ۷۵.۶ امتیاز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات زیباترین صوت‌های قرآنی را کسب کردند، تجلیل به عمل آمد.
بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از ۲۴ خردادماه در رشته حفظ کل قرآن در سالن اجتماعات «اتاق بازرگانی و صنعت دبی» آغاز شد و فعالیت‌های این بخش تا چهارشنبه‌شب، دوم تیرماه ادامه داشت.
«مجتبی علیرضالو»، نماینده کشورمان در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در کمال ناباوری از حضور در رقابت‌های «زیباترین صوت‌ها» نیز بازمانده بود.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۴:۰۸
1
0
والا از خوندن نماینده ایران مشخص بود که رتبه خوبی نمیاره.نه فصاحت و نه صوت و لحن زیبایی.اونوقت انتظار رتبه آوردن بی انصافیه.چه سیاسی کاری؟! چرا الکی و بی منطق حرف میزنین؟ نگاهی به رتبه نمایندگان قبلی بر اساس فصاحتشون بکنین،می بینین که کاملا عدالت رعایت شده.تازه ایشان به کمک مسئولین شورا نماینده ایران شده و جایگزین رتبه اول شکوفه ها شده بود. شروع یه کار با ظلم به دیگری،آخرش بهتر از این نمیشه.
امیر
|
Netherlands
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۵:۰۷
0
0
در جواب نظر قبل :

آقای محترم شما که از قوانین مسابقه سر در نمیاری چرا قضاوت می کنی؟؟؟ برو آیین نامه این مسابقه را بخون اون وقت می فهمی که صوت و لحن حدود 3الی4 نمره در این مسابقه تاثیر داشت. در آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، ۷۰ نمره به حسن حفظ، ۲۵ نمره به تجوید و ۵ نمره به حسن ادا اختصاص دارد که صوت و لحن نیز در همین بخش(حسن ادا) گنجانده شده است. به همین خاطر صوت و لحن شاید ۳ یا ۴ نمره داشته باشد که گویا در دوره‌های قبلی این نمره را حتی محاسبه نکرده‌اند. به طور کلی صوت و لحن در این مسابقات مهم نیست البته می‌تواند تأثیرگذار باشد ولی زیاد نه.
که ایشون در حسن حفظ و تجوید خوب عمل کردند تنها یک تذکر نیم نمره در حسن حفظ داشتند.
در کل علیرضا جان اجرای بسیار خوبی داشتی. ما که به شما افتخار می کنیم. خدا قوّت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۹:۳۰
0
0
بهترین رتبه ایران در این مسابقات رتبه دهم هستش که آقای محمدی مجد کسب کردند که ایشان اهل استان خوزستان هستند و انصافا فصاحت خوبی داشتند و جز ۱۰ نفر شدند. پارسال هم نماینده ایران خوب انصافا فصاحتش خیلی خوب نبود ولی واقعا بهتر از آقای علیرضالو بودند و به رتبه ۲۵ رسیدند. ولی صوت و لحن خوبی داشتند و به مسابقه اجمل صوت هم راه پیدا کردند و سوم شدند. من فکر میکنم کاملا عدالت رعایت میشه و فقط آیین نامه آنها با مسابقات ما فرق داره. دیگه نمیدونم دلیل زیر سوال بردن مسابقات واسه چیه! بهتره مسئولینی که این آقایون رو انتخاب میکنن، اونها رو توجیه کنند و خودشون هم به این مسائل دامن نزنند.خداوکیلی بنده بعد گوش دادن به اجرای متسابق ایران کسب رتبه بهتر از ۴۰ برای ایشان متصور نبودم. این هم نتیجه تغییرات در اعزام ها که انصافا بدور از عدالت بودش و می بینیم امسال در اکثر مسابقات برون مرزی به مراتب از سال های دیگه نا موفق بودیم. دلیلش هم روشنه و بهتره شورا استبدادی و سلیقه ای عمل نکنه و حق را به حقدار بده یعنی همون کسی که از ۷خوان مسابقات ایران میگذره و رتبه میاره حقشو ضایع نکنند مثل آب خوردن.یقیننا در پیشگاه خداوند جوابی ندارین و مردودین.شک نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۹
0
0
ایشون از روز اولی که رفته بودن دوبی داشتن جو سازی میکردن، مگه آقای بهزادفر رتبه ۲۵ نیاوردن، مگه آقای نژادتبریزی رتبه ۳۰ و خوردا ای نیاوردن، چرا ایشون از اول طلبکار بودن، فکر میکردن با اون خوندن افتضاحشون باید اول بشن. بس دیگه ایتهمه جو سازی ....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۶:۳۱
0
0
براتون متاسفم،یه مقدار با دقت بیشتری به قضیه نگاه کنید،بعد اینطوری صحبت کنید
naji
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۷
0
0
ایکاش حافظانی که اعزام میشن توجیه بشن که جوسازی نکنن. از اخلاق قرآنی به دور هست که قرآنی باشی و اینگونه با بی عدالتی حرف بزنی
شکیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۱
0
0
آقا من موندم چرا روی اخلاق قرآنی بچه هامون کمتر کار شده؟؟ چرا اگر کسی ضعفی داره ضعفش رو نمی پذیره و اشکالش رو میندازه گردن داور و ... ؟ اینگونه برخوردها از جامعه قرآنی بعیده واقعا!!!
captcha