افتتاح مرکز آموزش حفظ قرآن «الرحمه» در کنیا
کد خبر: 3510576
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

افتتاح مرکز آموزش حفظ قرآن «الرحمه» در کنیا

گروه بین‌الملل: مرکز آموزش حفظ قرآن و علوم قرآنی «الرحمة» به همت مؤسسه خدمات بشردوستانه «راف» قطر در کنیا افتتاح کرد.

افتتاح مرکز آموزش حفظ قرآن «الرحمه» در کنیا

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «الشرق»، این مرکز به همت مؤسسه خدمات بشردوستانه «شیح ثانی بن عبدالله»(راف) قطر در منطقه «آجارا» کنیا افتتاح شد و به 20 هزار تن از ساکنان این منطقه و روستاهای اطراف آن در زمینه حفظ قرآن و آموزش علوم قرآنی خدمت‌رسانی خواهد کرد.
این مرکز دارای سه کلاس درس، کتابخانه، وضوخانه و سرویس‌ بهداشتی است و 100 قرآن‌آموز دختر و پسر می‌توانند برای فراگیری حفظ قرآن، علوم دینی و احکام تلاوت قرآن در این مرکز نام‌نویسی کنند.
دروس مرکز آموزش حفظ قرآن و علوم قرآنی «الرحمة» کنیا توسط مربیان متخصص قرآنی تدریس خواهد شد.
این مرکز در چارچوب طرح «أبواب الرحمة»(درهای رحمت) مؤسسه «راف» قطر در زمینه ساخت مراکز اسلامی و قرآنی در کشورهای مختلف و با هدف رفع نیاز مسلمانان منطقه «آجارا» کنیا در زمینه مراکز آموزش حفظ قرآن و علوم اسلامی تأسیس شده است.
این مرکز، نقش مهمی در تربیت حافظان قرآن و نسل‌های آراسته به اخلاق و آداب قرآنی خواهند داشت و در مبارزه با بی‌سوادی و ناآگاهی نسبت به دین اسلام در منطقه «آجارا» کنیا تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.
یادآور می‌شود، حدود 10 میلیون مسلمان در کنیا زندگی می‌کنند که بیش از 30 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و دین اسلام بیشتر در شهرهای شمالی و شرقی این کشور رواج دارد و حدود 300 هزار مسلمان نیز در شهر «نایروبی»، پایتخت کنیا زندگی می‌کنند.
captcha