مراسم لیالی قدر در 7000 نقطه استان بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3510778
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸

مراسم لیالی قدر در 7000 نقطه استان بوشهر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم شب لیالی قدر بیست و یکم ماه رمضان با حضور مردم در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه و مصلا‌های جمعه با برپایی مراسم ختم قرآن و صلوات و خواندن دعای جوشن کبیر در هفت هزار نقطه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در شب ضربت خوردن قرآن ناطق و عمودالدین حضرت امیرالمؤمنین امام علی‌(ع) در بیش از هفت هزار نقطه از استان بوشهر ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و دینی برگزار شد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع)امام المتقین و سید‌المسلمین است، اظهار کرد: شب قدر، شب بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است و این شب مقدمه تقدیر است و مقدرات شب بیست و سوم مقدر می‌شود و همچنین بزرگان اهل معارف و اسلام امشب را را شب سرنوشت معرفی کرده‌اند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه امشب آنقدر مهم است که خداوند قرآن را در شب قدر نازل کرده است، افزود: در شب قدر، گذشته انسان تثبیت و برای آن تصمیم گرفته می‌شود و لذا شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)  در چنین شبی رقم خورده است.
وی با بیان اینکه شب قدر ویژگی‌هایی دارد، گفت: اولین ویژگی شب قدر، نزول فرشتگان است و خداوند در شب قدر به فرشتگان و حتی به فرشته روح که بزرگترین فرشته است ماموریت می‌دهد که به زمین بیایند و فضا را برای بندگان آماده کنند و فرشتگان الهی به مدد مؤمنان بشتابند و تا انسان‌ها بتوانند، استغفار کنند.
رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر دومین ویژگی شب قدر را نزول قرآن به عنوان کتاب آسمانی بر پیامبر خدا(ص) خواند و بیان کرد: سومین ویژگی این شب، شب تقدیر انسان‌ها است که در بسیاری از روایات معصومین(ع)  آمده است و در این شب، سرنوشت انسان به اراده خداوند رقم می‌خورد و نیز شب قدر، شب قبولی توبه است و انسان‌ها به هر کیفیت که گناه کرده باشند، خداوند می‌گوید؛ هر کس که بیاید توبه کند، ما گناهان آن را می‌بخشیم.
وی با بیان اینکه خداوند خطاب به حضرت موسی (ع) گفت «قرب من از آن کسی است که بیدار باشد و احیاء داشته باشند» افزود: شب لیالی قدر، شبی است که خداوند سبحان، انسان را به قرب الهی می رساند و انسان‌ها نیز در این شب به عبادت و دعا بیدار می‌دارد و پیام آن این است که انسان را از خواب غفلت دور می‌کند و به خدا نزدیک می‌کند.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شب قدر، شب بیداری و رحمت است، ابراز کرد: قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، خداوند و اسلام نیز رحمت هستند و خداوند مظهر کمال رحمت است و همچنین یگانه خالق توانا به بندگان خود می گوید؛ ای بندگانم که به خود ظلم و گناه کرده‌اید، از رحمت من نا امید نباشید و لذا این شب، شب بسیار مهمی است و می‌تواند در انسان تحول ایجاد کند و انسان را با کتاب الله همانند اول العابدین گنجینه اسرا الغیب در راه خود رستگار می‌کند و ثواب عظیمی بدهد و آن یک شرط دارد که انسان ها در خود یک ظرفیت ایجاد کنند.
امام جمعه بوشهر در ادامه عنوان کرد: اگر ما انسان‌ها در وجود خود یک ظرفیت مثبت ایجاد نکنیم، تمامی اعمال انسان ضایع می‌شود و به هدر می‌رود و لذا برای هر شیء به اندازه ظرفیت وجودش، خیر ایجاد می‌کنیم و به هر اندازه‌ای که در ظرفیت وجودی هر فرد شر باشد، خداوند فرمود بر آن شر وارد می‌کنیم و هر ظرفی به اندازه وسع و توانش از آن بهره‌مند می‌شود و هر کس را با توجه به نوع زندگی و گذشته اش، امشب تقدیر را مقدر می‌کند و لذا ما باید در خودمان ظرفیت مثبت ایجاد کنیم و از آن طرف برای انسان ها مقدور نیست که به گذشته برگردند و گذشته خود را جبران کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان با اشاره به اینکه توبه موجب مقدر شدن تقدیر خیر خداوند برای انسان می‌شود، گفت: عاقبت هر لغزش و گناه نابخشودنی نابودی، انحراف و ابتذال است و صبح روز قدر در واقع سرآغاز سال جدید برای انسان است و باید این ظرفیت مثبت را با دعا و تضرع به درگاه خداوند در خود ایجاد کنیم و در این روزآمد جدید، آبرومند زندگی کنیم.
شایان ذکر است، محفل ختم قرآن کریم و قرائت جوشن کبیر در شب لیالی قدر بیست و یکم ماه رمضان با حضور قاریان ممتاز استانی «محمد جماله، عبدالله محبوبی، عباس هاشمی، سید وحید حسینی، محمد مهدی انگالیان، سید احسان ابطحی، سید اسدالله حسینی، سجاد واعظی و رضا قایدی»  برگزار شد و مراسم قرآن توسط آیت الله صفایی بوشهری و با مداحی سید‌مهدی عطایی انجام شد.

captcha