سوگواری سنتی کاشانی‌ها در حرم هلال بن علی(ع) نماد وحدت منطقه است
کد خبر: 3510783
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
سید‌جواد ساداتی نژاد:

سوگواری سنتی کاشانی‌ها در حرم هلال بن علی(ع) نماد وحدت منطقه است

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: سوگواره سنتی کاشانی‌ها در حرم فرزندش محمدهلال بن علی(ع) نماد وحدت و همدلی منطقه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سید‌جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در دومین شب از لیالی قدر و در شب شهادت اولین مظلوم عالم، در جمع عزاداران مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) در صحن مطهر آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی‌(ع) اظهار کرد: سوگواره سنتی کاشانی‌ها در سوگ مولای متقیان علی بن ابیطالب‌(ع) در حرم فرزتدش محمدهلال بن علی(ع) نماد وحدت و همدلی منطقه است.
ساداتی نژاد با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) خدمت زائران و مجاوران حرم حضرت محمد هلال(ع) تاکید کرد: مراسم شب ۲۱ رمضان در آستان هلال بن علی(ع) یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مراسم‌های شب قدر در سراسر ایران است چرا که این حرم، حرم اولین سفیر فاطمی و اولین مهاجر علوی است.
وی با اشاره به تشرف ملا حبیب الله شریف کاشانی و جمع زیادی از مردم مؤمن و متدین کاشان در روز شهادت حضرت علی(ع)  در قرن چهاردهم هجری قمری به این مکان مقدس تصریح کرد: مردم منطقه بر اساس همین سنت دیرینه در این حرم  که متعلق به فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب(ع) است حضور می‌یابند و به نیابت از نجف اشرف سوگواری می‌کنند.
در پایان ساداتی نژاد با تقدیر از برگزاری کنگره ی ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اظهار امیدواری کرد در این شب‌های مبارک قدر، بهترین تقدیر ها برای همگان مرقوم شود.
روح‌اله باقری
captcha