رسانه‌های جمعی مهم‌ترین ابزار در عرصه ارتباطات هستند
کد خبر: 3510813
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

رسانه‌های جمعی مهم‌ترین ابزار در عرصه ارتباطات هستند

گروه هنر: رئیس خانه مطبوعات استان کردستان رسانه را زایش و نتیجه توسعه دانست و گفت: رسانه‌های جمعی مهم‌ترین ابزار در عرصه ارتباطات هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مسعود احمدی، رئیس خانه مطبوعات استان کردستان شامگاه یکشنبه ششم تیرماه در نشست مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و جمعی از خبرنگاران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان به ارائه گزارشی از وضعیت اعضای خانه مطبوعات استان پرداخت و  اظهار کرد: در حال حاضر 110 نفر عضو اصلی و افتخاری خانه مطبوعات استان هستند.

وی با اشاره به وجود 52 نشریه دارای مجوز رسمی در شهرهای مختلف استان، بیان کرد: از این تعداد 32 مورد در دولت تدبیر و امید مجوز انتشار دریافت کردند.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از یکصد روزنامه، هفته نامه، مجله، سایت و پایگاه های خبری در استان فعال است و این مهم وجود ظرفیت بزرگی در حوزه رسانه این استان را می رساند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه شکایتی نسبت به عملکرد رسانه های کردستان نداشته ایم و این نشان از بازبودن فضای رسانه ای در استان است.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان رسانه را زایش و نتیجه توسعه دانست و بیان کرد: رسانه‌های جمعی مهمترین ابزار در عرصه ارتباطات هستند.

وی بیان کرد: کردستان به واسطه داشتن مرز مشترک با کشور عراق  و وجود مذاهب مختلف اعم از شیعه و سنی جزو استان های پرخطری که آسیب‌های زیادی متوجه آن است، محسوب می شود.

احمدی  ادامه داد: با توجه به مطالب مذکور در استانی هم چون کردستان نیاز است که رسانه‌ها در این منطقه در راستای همگرایی ملی همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از عوامل محرک توسعه در هر جامعه ای به شمار می‌روند، اعلام کرد: مرزی بودن، کشاورزی و وجود معادن ارزشمند از ظرفیت های کردستان است که رسانه ها با پرداختن به آن می توانند زمینه جذب سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش‌ها فراهم کنند.

رییس خانه مطبوعات استان کردستان یادآور شد: رسانه های استان باید به عنوان محرکی برای جذب سرمایه گذار عمل کنند و هدایتگر بُعد توسعه ای وضعیت استان باشند.

captcha