فراهم كردن «موجبات رحمت الهي» از اساسي‌‌ترين موضوع شب قدر است
کد خبر: 3510827
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
حجت‌الاسلام قريشي:

فراهم كردن «موجبات رحمت الهي» از اساسي‌‌ترين موضوع شب قدر است

گروه اجتماعي: نماينده ولي فقيه در استان گفت: فراهم كردن موجبات رحمت الهي از اساسي‌ترين موضوع شب قدر بوده و شرط بخشش تمامي گناهان تسليم در برابر خداوند است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از آذربايجان‌غربي، حجت‌الاسلام  سيد مهدي قريشي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اروميه در مراسم عزاداری شب 21 ام ماه مبارک رمضان در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه گفت: بايد با اميد خداوند را خواست و يقينا خداوند به وعده خود عمل مي‌كند.
وي به مقدمات توبه حقيقي اشاره كرد و گفت: شرط توبه واقعي پشيماني از گناه، عدم ارتكاب گناه، به جا آوردن واجبات الهي و حق الناس و جبران گذشته است.
امام جمعه اروميه افزود: اگر مقدمات توبه حقيقي رعايت شود انسان با يك كلمه استغفرالله گفتن مورد بخشش الهي قرار گرفته و خداوند تمامي گناهان او را مي‌بخشد.
وي با تمسك به نامه 47 نهج‌البلاغه به وصيت مالي و اخلاقي امام علي (ع) اشاره كرد و گفت: اعمال انسان بر اساس پاداش باعث عدم ارتكاب انسان به كار بيهوده و معصيت مي‌شود.
حجت‌الاسلام قريشي با اشاره به ‌اينكه شخص مومن بايد در زندگي فردي و اجتماعي داراي برنامه باشد، گفت: بدون برنامه زندگي كردن بي‌تقوايي و بي‌ايماني است.
وي به اهميت قرآن در زندگي فردي و اجتماعي اشاره كرد وگفت: بر اساس روايات درجات بهشت بر اساس قرآن بوده و كسي كه به قرآن اهميت ندهد به بهشت راه نمي‌يابد ويا در كف بهشت جاي مي‌گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان به تفاوت بين اقامه نماز با اماته نماز اشاره كرد و گفت: انسان بايد نماز را برپا داشته و مسئول يك مجموعه كه يكبار هم در نماز جماعت شركت نكرده است، نماز را احياء نكرده بلكه اماته نماز كرده است.
وي به تبليغات ضد احكامي شبكه‌هاي مجازي در خصوص عدم شركت مسلمانان در مراسم حج اشاره كرد و گفت: به جاي آوردن حج از واجبات الهي بوده و در دين اسلام رد كردن يكسري از ضروريات دين موجب كافر شدن انسان مي‌شود.
وي افزود: وظيفه همگاني است كه از مدافعين حرم با جان و مال و زبان دفاع كرده و به عنوان جهاد از فروع دين و از اركان 10 گانه اسلامي است.  

captcha