بازگشت فلسطین به مسئله اصلی جهان اسلام؛ پیام راهپیمایی روز قدس
کد خبر: 3510885
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
نقوی حسینی عنوان کرد:

بازگشت فلسطین به مسئله اصلی جهان اسلام؛ پیام راهپیمایی روز قدس

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش‌های مثلث شوم آمریکا ـ رژیم صهیونیستی ـ آل سعود برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین گفت: حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به معنای بازگشت مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام است.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به گذشت حدود یکسال از انتفاضه سوم ملت فلسطین و تلاش استکبار جهانی برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین در جهان اسلام گفت: با توجه به تلاش‌های بی‌وقفه مثلث شوم آمریکا ـ رژیم صهیونیستی ـ آل سعود مبنی بر ایجاد درگیری، تفرقه و تنش در بین کشورهای اسلامی و تقویت گروه‌های تروریستی که چندین سال است کشورهای اسلامی را به آتش کشیده‌اند و شیعه و سنی را قتل عام می‌کنند، مسئله فلسطین متاسفانه از کانون توجه جهان اسلام خارج شده است.

حضور باشکوه در مراسم روز قدس؛ بازگرداندن مسئله فلسطین به مسئله اصلی جهان اسلام

وی ادامه داد: علی رغم اینکه تمام سازمان‌ها و نهادهای مستقل بین‌المللی و ملت‌های اسلامی متوجه تحولات فلسطین هستند اما فعالیت‌های مثلث شوم ذکر شده باعث سلب توجه از مسئله فلسطین شده است و در این میان صهیونیست‌ها برنده اصلی این میدان جنگ و تفرقه و تروریسم و خونریزی هستند.

نقوی حسینی اظهار کرد: لذا در روز قدس امسال ملت ایران به همراه سایر ملل مسلمان و آزادیخواهان جهان باید یکبار دیگر توجهات جهانی را به مسئله فلسطین و جنایات و اشغالگری‌های صهیونیست‌ها بازگردانند به گونه‌ای که فلسطین همچنان مسئله اصلی جهان اسلام محسوب شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بنابراین حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس امسال به معنای بازگرداندن مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام محسوب می‌شود.

سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد

نقوی حسینی درباره اینکه حضور در مراسم روز قدس امسال تا چه حد نشان‌دهنده عدم تغییر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در دوره پسابرجام است، گفت: حضور ملت بزرگ ایران به همراه سایر ملت‌های مسلمان برای بزرگداشت روز جهانی قدس که یادگار گرامی حضرت امام خمینی(ره) است به معنای اهمیت دادن به مسئله فلسطین و عدم تغییر اولویت‌های ملت ایران است.

وی یادآور شد: حضور باشکوه مردم یعنی اینکه علیرغم تمام تلاش دشمنان برای به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین، ملت ایران همچنان به مانند 37 سال گذشته فلسطین را فراموش نخواهد کرد و هیچ موضوعی نیز نمی‌تواند مانعی در مقابل این سیاست اصولی و اعتقاد عمیق اسلامی ملت ایران مبنی بر حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم از جمله مردم مظلوم فلسطین باشد.

captcha