روز قدس؛ تجلی روحیه انقلابی‌ ملت ایران
کد خبر: 3511252
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
خرسند عنوان کرد:

روز قدس؛ تجلی روحیه انقلابی‌ ملت ایران

گروه سیاسی: عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه دنیای استکبار به ویژه امریکا و ارتجاع عرب تلاش گسترده‌ای می‌کند که مسئله فلسطین از اولویت جهان اسلام خارج شود، گفت: ملت ایران اگر می‌خواهد نشان دهد انقلابی است و انقلابی مانده است باید از مظلومان عالم و آزادی قدس شریف دفاع کند و این یک ضرورت و تکلیف انقلابی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت راهپیمایی روزقدس امسال با توجه به تلاش‌های ارتجاع منطقه و صهیونیست‌ها برای به حاشیه‌ راندن موضوع فلسطین در جهان اسلام و از سوی دیگر گذشت حدود یکسال از انتفاضه سوم ملت فلسطین گفت: به عنوان نکته اول باید بر روی عبارت حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «روز قدس روز اسلام است» تأکید کرد؛ یعنی این روز تنها متعلق به فلسطینیان نیست و روزی است که امت اسلامی در اخرین جمعه ماه رمضان با حضور در صحنه برائت خود را از کفار و مشرکین اعلام می‌کنند.

وی افزود: از طرف دیگر حضور در روز قدس تأکید و پافشاری جهان اسلام براین امر است که امروز مسئله اول امت اسلامی مسئله فلسطین است. دنیای استکبار به ویژه امریکا و ارتجاع عرب تلاش گسترده‌ای می‌کند که مسئله فلسطین از اولویت جهان اسلام خارج شود و متاسفانه با حوادث شومی که در منطقه برپا کرده‌اند تا مقدار زیادی هم موفق شده‌اند.

خرسند اظهار کرد: جنگ‌های نیابتی که آنها در سوریه، یمن، عراق، لیبی و سایر نقاط جهان اسلام به راه‌انداخته‌اند برای مشغول کردن و گرفتار ساختن مسلمانان به در گیری‌های داخلی است تا از این طریق امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود.

عضو حزب موتلفه عنوان کرد: در کوتاه مدت شاید جبهه استکبار موفقیت‌هایی را به دست آورد اما قطعا در درازمدت این چنین نخواهد بود و آن طرفی که حذف خواهد شد و از بین خواهد رفت رژیم صهیونیستی است و این یک واقعیت است هرچند برای آنها تلخ است اما روزی بالاخره محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام خرسند خاطرنشان کرد: مسلمانان و به ویژه ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس این پیام را به جهان می‌دهند که اولویت اول ما مسئله فلسطین و حتی فراتر از آن حل مشکلات بشریت است، زیرا همه این موارد در گرو نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: تا اسرائیل هست این جنگ‌های نیابتی در جهان اسلام ادامه پیدا خواهد کرد و علاج اصلی بشریت و امت اسلامی در نابودی رژیم صهیونیستی است. امروز اگر جنگی در سوریه، لبنان، عراق، یمن، لیبی و ... است بی‌شک در همه آنها صهیونیست‌ها نقش دارند و اتش‌افروز و پشت صحنه اصلی این جنگ‌ها هستند و حمایت ویژه‌ای را از گروه‌های تروریستی می‌کنند.

امام جمعه کازرون یادآور شد: بنابراین ویژگی روز قدس امسال این است که نشان‌می‌دهد امت اسلامی تحت تأثیر فضاسازی استکبار جهانی و رژیم‌های مرتجع منطقه قرار نمی‌گیرد و همچنان اولویت اصلی خود را مسئله فلسطین می‌داند.

حجت‌الاسلام خرسند درباره اینکه آمریکایی‌ها تلاش ویژه‌ای دارند که نشان دهند رفتار ایران پس از برجام تغییر یافته و به زعم خودشان مهار شده است، حضور باشکوه ملت ایران در تظاهرات روز قدس تا چه حد بیانگر عدم تغییر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی در دوره پسابرجام است، گفت: یکی از تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی، انقلابی‌گری و حمایت از نیروهای جوان حزب‌اللهی است و از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و مستضعفان به ویژه ملت فلسطین بوده است. ملت ایران اگر می‌خواهد نشان دهد انقلابی است و انقلابی مانده است باید از مظلومان عالم و آزادی قدس شریف دفاع کند و این یک ضرورت و تکلیف انقلابی است. مردم ایران نیز در این راه امتحان خود را پس داده‌اند.

وی ادامه داد: در موضوع برجام هم یک اتمام حجتی از سوی جمهوری اسلامی با دنیا برای گرفتن بهانه از دشمنان صورت گرفت و به همین دلیل نظام پای میز مذاکره رفت و الا برجام نتوانسته است روحیه انقلابی مردم ایران را از آنها بگیرد.

خرسند اظهار کرد: شاید برخی مسئولان منفعل شدند یا مواضعی اتخاذ کردند که دشمنان را به غلط انداخت اما مردم ایران انقلابی هستند و از هر کسی هم که انقلابی نباشد عبور می‌کنند. امسال بدون شک حضور مردم در روز قدس بسیار چشمگیر خواهد بود و نشان خواهد داد در انقلابی‌گری مردم ایران پیش از برجام و پس از برجام تغییری حاصل نشده است.

captcha