برخی منبری‌ها با مطالب دروغ مردم را فریب می‌دهند
کد خبر: 3511540
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
آیت‌الله هادوی تهرانی:

برخی منبری‌ها با مطالب دروغ مردم را فریب می‌دهند

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی مطالب دروغ که در منابر گفته می‌شود، گفت: برخی از منبری‌های بی سواد ما می‌گویند امام حسین(ع) را دوست داشته باشید و اگر اقدام اشتباهی هم بکنید، به دلیل آن محبت به بهشت می‌روید که این ادعا دروغ است، زیرا براساس قرآن، ایمان و عمل صالح، شرط ورود به بهشت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز، 9 تیرماه در ادامه تفسیر سوره حج در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به این عبارت که یک روز قیامت همانند هزار سال است، گفت: در سوره معارج خداوند فرموده است که مقدار یک روز در قیامت، 50 هزار سال است؛ در شب قدر صحبت از پائین آمدن ملائکه و روح را داریم، در حالی که در سوره معارج بالا رفتن فرشتگان را داریم آن هم در روزی که مقدار آن 50 هزار سال است. 
وی ادامه داد: اینکه خدا در سوره حج فرموده یک روز قیامت مانند هزار سال است، بیان این مسئله بوده که عالم بالا عالم زمان و محدود به دیروز و فردا نیست و به تعبیر امام علی(ع) ما بین دو عدم هستیم، گذشته‌ای که رفته و آینده‌ای که هنوز نیامده است.
فرصت‌طلبی سیاسی؛ صفتی مذموم
هادوی تهرانی بیان کرد: اینکه اهل معرفت می‌گویند انسان باید ابن‌الوقت باشد که در سیاست معنای بدی دارد و به معنای فرصت‌طلبی و فوق‌العاده منفی است و چنین فردی عضو حزب باد است که کم نیستند چنین افرادی که قبل از انقلاب کاری نکردند و با انقلابیون مخالف بودند و بعد از انقلاب داغ‌تر از انقلابیون شدند.
این استاد حوزه تصریح کرد: ابن‌الوقت بودن در نزد عرفا معنای خوبی دارد، زیرا امام علی فرمود فرصت بین دو نیستی را دریابید ولی ما یا در توهم خیال و آرزوهای آینده هستیم و یا در حسرت و افسوس گذشته و اصولاً کار شیطان همین است، ولی مومنان حقیقی نه خوفی نسبت به آینده و نه نسبت به گذشته اندوه دارند.
این نویسنده و محقق حوزه علمیه با بیان اینکه وعده الهی تخلف‌ناپذیر است، تصریح کرد: گمان نکنید سرزمین‌های آبادی که امروز در آنها فسق و فجور وجود دارد و به ظاهر پیشرفته و پیروز هستند واقعاً پیروز هستند. خداوند فرموده من به اینها مهلت می‌دهم و حساب آن‌ها را خواهیم رسید.
وی ادامه داد: خداوند به پیامبر فرمود که به مردم بگو «ای مردم من برای شما هشدار دهنده آشکار هستم و گمان نکنید چون امروز با شما کاری ندارند برای همیشه با شما کاری نخواهند داشت»؛ خداوند فرمود کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند پاداش خواهند دید که بارها گفتیم ایمان تنها برای انسان کافی نیست بلکه باید همراه با عمل صالح باشد. ملاک، به زبان آوردن دوستی خدا نیست. دوستی خدا باید در خمس دادن و غیبت نکردن و تهمت نزدن و نبردن آبروی دیگران و مال دیگران را نخوردن، خود را نشان دهد.
تهرانی تاکید کرد: من بارها انتقاد کرده‌ام که برخی از منبری‌های بی سواد ما می‌گویند امام حسین(ع) را دوست داشته باشید و هر اشتباهی می‌خواهید بکنید به بهشت می‌روید، این دروغ است. کدام نبی و امام این حرف را زده است؛ اگر کسی امام حسین را دوست دارد باید در راه او باشد، امامی که در آن شرایط نماز می‌خواند. 
این محقق حوزه تصریح کرد: برخی منبری‌های بی سواد برای مرید جمع کردن و آباد کردن دنیای خودشان این حرف‌ها را می‌زنند ولی دروغ است و جزء دین نیست؛ دین آن است که در قرآن و در متن روایات صحیح ما آمده.
هادوی تهرانی عنوان کرد: اینها از خودشان این حرف‌ها را می‌بافند و القاب بزرگ حوزوی هم به خودشان می‌بندند، در حالی که معلوم نیست در کدام حوزه درس خوانده‌اند و مردم را با این حرف‌ها گمراه می‌کنند. آیا پیامبر بلد نبود این حرف‌ها را بزند. قرآن می‌فرماید ایمان و عمل صالح شرط ورود به رزق خاص الهی و بهشت است.
وی با بیان اینکه نافرمانی و کفر مراتب دارد گفت: برخی در  این مرتبه هستند که خود را ابرقدرت دنیا می‌دانند و فکر می‌کنند قدر قدرت و صاحب شوکت هستند و از مردم دنیا می‌خواهند به حرف آنان گوش بدهند.
آمریکایی‌ها مردم دنیا را بچه‌های نابالغ می‌دانند
هادوی تهرانی بیان کرد: من در مناظره‌ای با برخی از آمریکایی‌ها گفتم شما هیئت حاکمه آمریکا فکر می‌کنید بزرگترهای عالم هستید و بقیه بچه‌های نابالغی که باید به حرف شما گوش بدهند، این ادعاهای بی اساسی است و تصور می‌کنند آیات الهی را می‌توانند از بین ببرند.
این استاد حوزه تصریح کرد: برخی از ما ظاهرمان مسلمان است، ولی باطن‌مان فرعونی است و اگر موقعیت پیدا کند صدای «انا ربکم الاعلی» در می‌آید و منم منم می‌کند، ولی خداوند می‌فرماید کسانی که برای از بین بردن آیات الهی تلاش می‌کنند، اهل و یار و ارکان جهنم هستند.
فرق نبی و رسول
وی با اشاره به فرق رسول و نبی افزود: گفته‌اند نبی خبر دارد، ولی فرستاده و رسول نیست و قرار نیست ابلاغ پیامی داشته باشد، و رسول نیز شریعتی دارد و مسئول ابلاغ پیام الهی به دیگران است؛ علامه طباطبایی معتقد است کیفیت دریافت میان رسول و نبی فرق دارد و رسول آن است که از فرشته وحی مطالب را دریافت می‌کند، ولی نبی آن است که در خواب به او مطالبی ابلاغ می‌شود.
هادوی تهرانی افزود: طبق فرمایش علامه طباطبایی آرزوی هر پیامبری این بود که مردمش به خدا ایمان بیاورند، ولی شیطان در این آرزو نسخ ایجاد می‌کرد، ولی خداوند فرمود ما آنچه را شیطان القاء می‌کند نسخ می‌کنیم.
captcha