بازگشايي مسجد امام جعفر صادق(ع) در كويت
کد خبر: 3511599
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

بازگشايي مسجد امام جعفر صادق(ع) در كويت

گروه بین‌الملل: پس از گذشت یک سال از عمليات انتحاري گروهك تروريستي داعش و منفجر كردن مسجد امام جعفر صادق(ع) در مرکز کویت، مراسم بازگشايي اين مسجد پس از تعمير و بازسازي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کویت، این مراسم با حضور امير كويت و تعدادي از اعضاي هيأت دولت هشتم تیرماه، برگزار شد و با اقامه نماز ظهر در مسجد امام جعفر صادق(ع) همراه بود.
یعقوب الصانع، وزیر دادگستری و اوقاف و امور اسلامی کویت، در این مراسم كه با حضور سفير كشورمان برگزار شد، بر همگرايي ملي و جلوگيري از تفرقه تأكيد کرد و گفت: دین اسلام قتل عام بيگناهان را مردود مي‌شمارد.
شيخ سلمان الحمود ،وزير اطلاع رساني و امور جوانان کویت نیز در این مراسم گفت: تأكيد امير كويت بر تسريع در عمليات بازسازي و بازگشايي مسجد نشان مي‌دهد كه جامعه كويت تفاوتي ميان شهروندان قائل نيست و تلاش دشمنان براي فتنه‌انگيزي نقش برآب شده است.
یادآوری می‌شود؛ سال گذشته مسجد امام جعفر صادق (ع) در مرکز پایتخت کویت هدف عمليات انتحاري گروهك تروريستي داعش قرار گرفت؛ انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران در حال اقامه نماز جمعه بودند و عامل انتحاری در رکعت آخر وارد مسجد شد و در حالی که فریاد «ان الله مع الصابرین» سر می‌داد خود را منفجر کرد. نزدیک به ۲۰۰۰ نمازگزار در مسجد حضور داشتند.
captcha