نامگذاری پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی دزفول به نام شهید ابوالقاسمی/ همکاری فرهنگی دانشگاه با عراق
کد خبر: 3511649
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

نامگذاری پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی دزفول به نام شهید ابوالقاسمی/ همکاری فرهنگی دانشگاه با عراق

گروه اجتماعی: با حضور مسئولان شهری از تابلوی پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به نام شهید مجتبی ابوالقاسمی شهید مدافع حرم اهل‌بیت(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه بسیج ادارات شهرستان دزفول شامگاه گذشته 9 تیرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با حضور مسئولان شهری برگزار شد. در این نشست از تابلوی پایگاه بسیج این دانشگاه به نام شهید مجتبی ابوالقاسمی شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) رونمایی شد.

دکتر محمدرضا عصاری در این مراسم گفت: دانشگاه به صورت معمول یک کارکرد تکنیکی شامل آموزش، پژوهش و خدمات و همچنین یک کارکرد هنجاری دارد که شاید امروز بیشتر نگاه ها به دانشگاه در بخش دوم که مطالبه جامعه از عملکرد دانشگاه است، می باشد.

وی دانشگاهی را مطلوب دانست که در جامعه و پیرامون خود اثرگذار باشد، تصریح کرد: دانشگاه فقط کلاس درس نیست و باید در توسعه پایدار موثر و در راستای خدمت به جامعه بشری قرار بگیرید. دانشگاه ها باید محیطی باشند که در تاثیرگذاری محیط پیرامونی اطراف خودشان منشاء تحول باشند و امیدواریم دانشگاه شهر ما بتواند بر اساس این رویکرد فقط نگاهش به آموزش نباشد.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در ادامه صحبت های خود با اشاره به تحولات صورت گرفته در طی دو سال گذشته در این دانشگاه، بیان کرد: در این مدت فضای توسعه ایی برای دانشگاه فراهم شده است و تعداد دانشجویان نیز حدود 2 هزار و 200 نفر است که تقریباً دو برابر دو سال گذشته است.

عصاری افزود: علی رغم اینکه بودجه دولتی در وزارتخانه علوم برای توسعه در دانشگاه ها وجود ندارد اما طی دوسال گذشته حدود هشت هزار متر مربع به فضای آموزشی دانشگاه افزوده شده است و راه تنفس دانشگاه را باز کرده است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیل خارجی که در ایران تحصیل می کنند پرچمدار فرهنگ کشورمان محسوب می شوند، اظهار کرد: طی مکاتبه ایی که از وزاتخانه در روزهای گذشته صورت گرفته است امروز افتخار این را داریم که بگوییم دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و بعد از آن دانشگاه شهید چمران اهواز کاندید ارتباط با کشور عراق برای همکاری فرهنگی معرفی شده است.

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول ادامه داد: ما امروز این خوشحالی را داریم که دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول علاوه بر عرصه آموزش در عرصه فرهنگ نیز چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی نقش آفرین باشد که این همت و تلاش مسئولین دانشگاه و حمایت مسئولین شهری را میطلبد.

آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت: در محضر آقا که رسیدم بنده دو استدعا کردم اول اینکه ما می خواهیم مردم خوزستان را به زیارت شما بیاورم چرا که هنوز آن طعم شیرین سفر شما به خوزستان به جای مانده هرچند متاسفانه بسیاری از دستورات آن سفر هنوز عملیاتی نشده است. همچنین بعد از آن استدعا کردم که ایشان وکالت داده تا سلامشان را به مردم خوزستان برسانم. ایشان فرمودند بزرگواری و ولایتمداری و ایستادگی مردم خوزستان بیشتر از سلام احتیاج دارد، ادب احترام و تقدیر ما را از زحمات این مردم غیور و فداکار ابلاغ کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: امام راحل با دکترین ولایت انقلاب اسلامی را برپا و آن را تصویب کرد و در حال حاضر کافیست در چارچوب این دکترین ولایت، مبنای تفکرات را انقلابی و غیر انقلابی بگذاریم همچون حوزه انقلابی، خبرگان انقلابی، دانشگاه انقلابی.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه بار اصلی بر دوش حوزه و دانشگاه است، اظهار کرد: در مجلس خبرگان رهبری بر دو مقوله حفظ روحیه انقلابی و اجازه ندادن به چند صدایی در جمهوری اسلامی و دفاع تمام قامت از اندیشه ولایت تاکید شده است.

نامگذاری پایگاه بسیج دانشگاه صنعتی دزفول به نام شهید ابوالقاسمی/ همکاری فرهنگی دانشگاه با عراق

وی در پایان گفت: نتیجه حوزه، دانشگاه، بسیج در شهرستان دزفول خروجی ارزشی، قابل دفاع و یک تلاش مقدس است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمدقاضی دزفولی امام جمعه دزفول در این مراسم با بیان اینکه از خصوصیات شب قدر این است که انسان قدر خودش را بداند، گفت: رسالت و وظیفه ایی در این برهه حساس از زمان به عهده ما گذاشته شده است تا بتوانیم به خوبی آنرا به انجام برسانیم و امتی باشیم آنچنان که خداوند و امام زمان می پسندد.


وی تصریح کرد: امیدوایم بتوانیم بر مشکلات جامعه فائق بیاییم که اگر ایستادگی در برابر مشکلات و توکل بر خدا و ایمان راسخ داشته باشیم، خداوند روزی خود را شامل همه ما خواهد کرد.

سرهنگ محتشمی راد فرمانده سپاه ناحیه دزفول نیز با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در بُعد سیاسی و نظامی به اذعان همه تحلیل گران و کارشناسان آمریکا شکست خورده و حرفی برای گفتن در آن ندارد. عرصه ای که امروز وارد آن شدیم عرصه اقتصادی است که اگر نتوانیم پایداری مقاومت و ایستادگی کنیم قطعا باید اعتراف کنیم که آن عزت و اقتداری را که در سایه پایداری های قبلی به دست آوردیم از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه تاریخ نوشته میشود تا عبرت شود اذعان کرد: برخی به دنبال بزک کردن چهره دشمن و تجمل گرایی و ورود کالاهای غیر ضروری هستند و ما باید این را مدنظر داشته باشیم که ما فریب خورده اینها در این فضا نشویم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مد نظرشان هست را اجرا کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول تاکید کرد: توصیه ی من این است که هر آنچه می توانیم از کالا های ایرانی استفاده کنیم و این قطعاً باعث رونق اقتصادی و به چرخه درآمدن چرخه ی اقتصاد داخلی میشود.

سرهنگ محتشمی راد همچنین درخواستی از فرماندهان پایگاه ها داشت گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از ما هنوز نیازمندش هستیم که یک اصلاح اموری صورت بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر حضور در راهپیمایی روز جمعه اظهار کرد: همکاران قطعاً بار دیگر با حضوری حماسی در این مراسم شرکت می کنند که این ابتدا حمایت از نظام و انقلابمان هست و در ادامه مبارزه با مستکبران و ستمگران دوران خواهد بود.

پخش کلیپ، رونمایی از تابلو پایگاه بسیج اداری شهید سید مجتبی ابوالقاسمی در این دانشگاه، تقدیر از پدر شهید ابوالقاسمی و فرمانده بسیج ادارات و نیز اقامه نماز جماعت و صرف افطار از دیگر بخش های این آیین بود.

این مراسم همچنین با حضور پدر شهید سید مجتبی ابوالقاسمی همراه بوده است.

captcha