تمام مجموعه‌های قرآنی استان فارس فضای گسترش تفسیر را فراهم سازند
کد خبر: 3511978
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
آیت‌الله ایمانی:

تمام مجموعه‌های قرآنی استان فارس فضای گسترش تفسیر را فراهم سازند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس از تمام مجموعه‌های قرآنی این استان درخواست کرد تا فضای گسترش تفسیر قرآن را در این منطقه فراهم سازند و بر لزوم همکاری حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 11 تیر در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اساساً توجه به قرآن و انس با آن چه در روز و چه در شب یکی از وظایف و مأموریت‌های مومنین و مسلمانان است، گفت: ماه مبارک رمضان در طول تاریخ امت اسلامی ماه انس با قرآن بوده است اما در نظام جمهوری اسلامی این انس و این آشنایی تحول پیدا کرد و کیفیت دیگری به دست آورد و شرایط بهتری برای آن به وجود آمد.
وی با تصریح اینکه انس با قرآن مشکلات زندگی انسان را در عرصه‌های مختلف حل و فصل می‌کند، افزود: با گذشت و پایان ماه رمضان ارتباط ما با قرآن دچار ضعف نشود و این انس را حفظ کنیم و نگه بداریم ضمن اینکه از انس با قرآن بالاتر، عمل به قرآن و توجه به مفاهیم بلند قرآن مجید و محتوای انسان‌ساز این کتاب آسمانی است.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: ما باید در نظام جهوری اسلامی که هدف این نظام پیاده کردن تعالیم قرآنی بوده و هست به عمل به قرآن و پیاده کردن محتوای قرآن بیشتر دل ببندیم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه تبیین مفاهیم قرآن و تفسیر قرآن در جامعه ما بیشتر شود و از این روی من به همه مؤسسه‌های قرآنی استان و همه مجموعه‌های قرآنی استان عرضه می‌دارم که فضای گسترش تفسیر قرآن را در استان فراهم سازند .
امام جمعه شیراز تأکید کرد: حوزه‌های علمیه، علما بزرگ و ائمه جماعات و جمعی از اساتید دانشگاه ما که آشنایی با قرآن دارند باید کلاس تفسیر برای طبقات مختلف داشته باشند و نباید اجازه دهیم که قرآن از دسترس ما خارج شود.

لزوم برپایی حلقه‌های تفسیر در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش

وی با تأکید بر اینکه باید مفاهیم قرآن هم در آموزش و پرورش، هم در دانشگاه و هم در حلقه‌های تفسیر برای جامعه، جوانان و نوجوانان روشن شود، گفت: تقاضا می‌کنم تمام مجموعه‌های قرآنی به این نکته عنایت داشته باشند و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان مسئله انس با قرآن و آشنایی با محتوای بلند قرآن را فراموش نکنند .

قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و سپس به فرا رسیدن عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: امام می‌فرمایند نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام ، واجب است و باید به جماعت خوانده شود و در زمان ما که امام غایب است مستحب می‌باشد و احتیاط واجب آن است که آن را به جماعت نخوانند ولی به قصد رجاء مانع ندارد و چنانچه ولی فقیه یا مأذون از طرف او اقامه جماعت نماید اشکال ندارد و این فتوای امام راحل است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استفتایی که از مقام معظم رهبری در همین رساله عملیه به عمل آمده است این مطلب مطرح است سئوال کردند که در گذشته معمول بود که هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقامه می‌کرد آیا در حال حاضر اقامه نماز عید فطر و قربان توسط ائمه جماعات جایز است و جواب، جایز است نمایندگان ولی فقیه که از طرف وی مجاز در اقامه نماز عید هستند و همچنین ائمه جمعه منصوب از طرف او نماز عید را در عصر حاضر به صورت جماعت اقامه نمایند ولی احتیاط این است که غیر آنان آن را فرادی بخوانند و به جماعت خواندن آن به قصد رجاء نه به قصد ورود اشکال ندارد و  بله اگر مصلحت اقتضاء کند که یک نماز عید در شهر برگزار شود بهتر است که غیر از امام جمعه منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدی اقامه آن نشود.
وی از محضر آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تقاضا کرد تا نماز عید فطر را در حرم شاهچراغ(ع) اقامه کند و گفت: من هم در نماز عید خدمت ایشان شرکت خواهم کرد.

اشاره به اتفاقات هفته حقوق بشر آمریکایی
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ششم تا دوازدهم تیر هفته حقوق بشر امریکایی در ایران است یعنی نوع حقوق بشر امریکا در ایران در این هفته مشخص است، گفت: ششم تیر سال 60 منافقین و سرسپردگان آمریکا، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران هنگام سخنرانی ترور کردند که دست مبارکشان که الآن جانباز هستند به خاطر انفجاری بود که حاصل شد.
وی گفت:‌ همچنین روز هفتم تیر بزرگترین عملیات انتحاری که منافقین تا آن امروز و بعد از آن هم مثل آن را نتوانسته بودند انجام بدهند، انجام دادند، آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران او در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و این کار دوم و حقوق بشر دوم امریکا در ایران بود .
امام جمعه شیراز همچنین به وقایع هشتم تیر سال 66 اشاره کرد که در آن صدام که مورد حمایت مستقیم آمریکا بود به کمک آمریکا و شرکت‌های اروپایی، سردشت را در چند نقطه بمباران شیمیایی کرد و 110 نفر بی گناه را کشت، 8 هزار نفر مصدوم شیمیایی شدند که تا به امروز هنوز آثار شیمیایی بر بدن آنانی که زنده ماندن باقی مانده است و این کار سوم و حقوق بشر سوم امریکا در هفته حقوق بشر امریکایی در ایران است.
به گفته وی،  یازدهم تیر در سال 61، مرحوم آیت‌الله صدوقی نماینده امام در استان یزد و امام جمعه شهر یزد در سن 75 سالگی به دست یک منافق نائینی و منافق مزدور به شهادت می‌رسد؛ منافقینی که زیر چتر آمریکا بودند و زیر حمایت مستقیم آمریکا قرار داشتند .
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: دوازدهم تیرماه در سال 67 نیز هواپیمای ایرباس مسافربری که از بندرعباس عازم جنوب خلیج فارس بودروی آزمان خلیج فارس هدف مستقیم موشک ناو هواپیمابر امریکایی قرار می‌گیرد و بیش از 290 مسافر بی گناه دود می‌شوند و یا پیکر کشته شده آنان در آب‌های خلیج فارس می‌افتد و بعد فرمانده ناو مدال می‌گیرد این حقوق بشر امریکا در ایران است در یک هفته.
وی با یادآوری اینکه امسال روز قدس ما در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار گرفته است، گفت: روز یازدهم تیرماه در شرایطی روز قدس را فراهم کردیم که مردم ما متنعم از حقوق بشر آمریکایی هستند و هر روز این هفته به شکلی از اشکال مردم از ضربه‌های مهلک آمریکا رنج برده و رنج می‌برند .
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: نکته قابل ملاحظه اینکه این آمریکا با این سوابق زشت و تاریک و کارهایی که امروز انجام می‌دهد در افغانستان، پاکستان و در جاهای مختلف دنیا باز هم ادعای طرفداری از حقوق بشر دارد و اگر هر کس ادعا کند دیگر آمریکا نمی‌تواند خودش را در این صف قرار دهد؛ آمریکایی که از ابتدا با اینکه مصدق رفت در دامن آمریکا و از شرّ انگلیس به آمریکا پناه برد اما آمریکا به او خیانت کرد و کودتای 28 مرداد را آمریکا به کمک انگلیس طراحی کرد و اراذل اوباش را به میدان آورد و 25 سال حکومت آریامهری را بر این کشور تحمیل کرد و بعد یک عرض خواهی هم نکرد.

بدبختی دنیا در این است که صلاح حقوق بشر در دست آمریکاست

وی تأکید کرد: این بدبختی دنیا است که صلاح حقوق بشر در اختیار کیست، عربستانی که کودک‌کش و آدم‌کش است، هفت هزار و چند صد نفر در منا روی هم می‌ریزند، کشته می‌شوند، جان می‌دهند، مقابل دوربین‌های عربسستان سعودی و یک نفر از آن ها نمی‌آید این‌ها را نجات بدهد و این می‌شود طرفدار حقوق بشر .
امام جمعه شیراز در پایان از تلاش‌های فراوان، پیگیر و مداوم سربازان گمنام امام زمان(عج) در تمام قست‌های مختلف کشور و نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران که در این ماه مبارک رمضان به اشکال مختلف با گروه‌های تروریسمی برخورد کردند و گروه‌های تکفیری را کشتند و فراری دادند و از کشور بیرون کردند، قدردانی کرد.
captcha