کتابت قرآن کریم به قلم خوشنویسان ممتاز مازندرانی در آمل
کد خبر: 3512012
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

کتابت قرآن کریم به قلم خوشنویسان ممتاز مازندرانی در آمل

خوشنویسان ممتاز و برتر مازندرانی با خطوط اسلامی قرآن کریم را کتابت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: در دهمین همایش استانی «کتابت وحی» در  آمل 70 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی از شامگاه پنجشنبه تا  سحرگاه  امروز، 12 تیرماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری ولی عصر(عج)  آمل قران کریم را کتابت کردند.
محمد محمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل افزود: خوشنویسان در این همایش معنوی سوره های مبارکه قرآن کریم را به دلخواه و  در خطوط چهارگانه شکسته،  نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث کتابت کردند..
به گفته وی، امسال بخش ویژه این همایش معنوی تجلیل از خوشنویس فقید آملی «غلامحسین آبتین» بوده که با حضور خانواده این هنرمند فقید از یادمان او نیز تجلیل شد.
قدردانی از خوشنویسان برتر، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی، تجلیل از پیشکسوتان هنری و برپایی نمایشگاه تولیدات آثار خطی در قالب منبت و معرق از دیگر برنامه‌های جنبی همایش است.
محمدی همچنین با بیان اینکه این همایش در ابتدا به صورت شهرستانی برگزار شد  ولی در ادامه با حضور هنرمندان مازندران  روند استانی  را به خود گرفت، گفت: برگزاری همایش کتابت وحی از برنامه های فرهنگی و دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و انجمن خوشنویسان شعبه آمل است که دهمین دوره خود را تجربه می کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: طی سال های گذشته چند جلد کتاب قرآن کریم کتابت شده به دست هنرمندان آملی که حاصل چند سال تلاش و کوشش مستمر بود با حضور خوشنویسان و مسئولان استانی و شهری رونمایی شده است.

captcha