اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان شهر اراک برگزار شد
کد خبر: 3514583
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان شهر اراک برگزار شد

گروه اندیشه: به همت کتابخانه عمومی شماره یک اراک، اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم بینایان شهر اراک در کتابخانه دکتر محمد خزایلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم بینایان شهر اراک در کتابخانه دکتر محمد خزایلی، به همت کتابخانه عمومی شماره یک اراک برگزار شد.
در این نشست شش نفر از اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند؛ در این نشست کتاب پرتوی از اسرار نماز نوشته محسن قرائتی توسط آزاده غفوری معرفی شد، در این کتاب که برگرفته از برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی است، ابتدا به طور مفصل به موضوع عبادت پرداخته شده و مطالبی همچون جایگاه و ریشه‌های عبادت، فلسفه و نقش عبادت، ابعاد، آفات، شرایط صحت و انگیزه‌های تغییر شکل عبادت و …  بیان شده است.
در ادامه کتاب نیز به فریضه نماز به عنوان بارزترین مصداق عبادت می‌پردازد و موضوعاتی مانند سیمای نماز، اهمیت نماز، نمازهای مردود و مقدمات نماز و … را شرح داده و سپس به طور مفصل به جزئیات نماز می‌پردازد .
همچنین فاطمه آقایی به معرفی کتاب طب‌الائمه اثر عبدالله شبر پرداخت، كتاب مجموعه رواياتی از ائمه(ع) است، كه برای درمان بسياری از بيماری‌ها بيان شده در اين روايات هم با بيان دعاهايی به درمان روحی و هم با بيان موارد دارويی و گياهی به درمان جسمی بيماران مبتلا اشاره شده است.
مریم گلبری نیز کتاب شب آفتابی اثر نسرین ثامنی را معرفی کرد، این کتاب به گمان نویسنده، متفاوت‌ترین رمانش به لحاظ قصه و پاكیزه‌ترین رمانش از لحاظ زبان در میان آثار وی به شمار می‌رود، رمان شب آفتابی هفتادمین اثر نسرین ثامنی است.
مهدی حیدری مسئول کتابخانه نابینایان دکتر محمد خزایلی نیز به معرفی کتاب آموزش کار با کامپیوتر پرداخت: آموزش کار با کامپیوتر در محیط «ویندوز XP» و میان‌برهای تعریف‌شده به منظور استفاده افراد کم‌بینا و نابینا تدوین شده است.
معرفی کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری توسط نشست فهیمه میرزایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
captcha