تربیت طلاب قرآنی در اولویت برنامه‌های حوزه است
کد خبر: 3515330
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور:

تربیت طلاب قرآنی در اولویت برنامه‌های حوزه است

حجت‌الاسلام فرحانی با اشاره به توجه ویژه به برنامه‌های قرآن محور در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: تربیت طلاب قرآنی در اولویت برنامه‌های حوزه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حوزه نوشت: حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور در دوره آموزشی قرآنی حوزههای علمیه سراسر کشور، در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به توجه ویژه به برنامه‌های قرآن محور و تربیت طلاب قرآنی در حوزه‌های علمیه، گفت: ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی رویکرد اصلی حوزه در سراسر کشور خواهد بود.
معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که دوره‌های اجمالی تفسیر قرآن کریم در سطح حوزه‌های علمیه آغاز شده است، ادامه داد: از سال تحصیلی جدید امسال نیز در حدود 25 درصد مدارس کشور فعالیت‌های قرآنی به صورت منظم و ساماندهی شده، انجام خواهد شد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که هم اکنون نیز در هفت مدرسه علمیه، حافظان قرآن کریم فعالیت‌های منظم قرآنی انجام می‌دهند، ابراز کرد: دوره‌های آموزشی قرآن کریم، به‌صورت متمرکز هر سال یک بار در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.
مفاهیم دینی و قرآنی؛ گمشده بشریت
حجتالاسلام والمسلمین سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در این برهه زمانی پرآشوب، فساد و دروغگویی، مفاهیم دینی و قرآنی گمشده بشریت است.
عضو خبرگان رهبری بر ضرورت انس با قرآن و تدبر بیشتر در قرآن از سوی طلاب حوزه علمیه تأکید کرد، و افزود: ترویج و تفسیر مفاهیم قرآنی جز رسالت‌های اصلی حوزه علمیه است.
برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین حکم ریاست شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد، توسط معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور، به حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی اعطا شد.

 

captcha