از ضعف نظارت بر بهای هدیه قرآن تا ناتوانی مردم در خرید
کد خبر: 3516035
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
حاجی‌شریف بیان کرد:

از ضعف نظارت بر بهای هدیه قرآن تا ناتوانی مردم در خرید

گروه ادب: معاون سابق نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم گفت: بالا بودن بهای هدیه قرآن سبب شده است برخی از مردم نتوانند این کتاب آسمانی را خریداری کنند و از سویی، نظارتی هم بر این موضوع وجود ندارد.

احمد حاجی‌شریف، معاون سابق نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به بهای هدیه بالای قرآن در کشور گفت: در حال حاضر اغلب قرآن‌هایی که به چاپ می‌رسند، دارای قیمت بالایی بوده و مخاطبانی هستند که نمی‌توانند با چنین بهایی این مصاحف را تهیه کنند؛ در صورتی که این کتاب آسمانی باید با قیمت پایین‌تری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
وی افزود: قیمت تمام شده یک قرآن 600 صفحه‌ای حدود 6 هزار تومان است و با سود دو هزار تومانی باید به قیمت هشت هزار تومان به دست مخاطب برسد، ولی اشکال کار این است که یک کتاب که توسط ناشری چاپ می‌شود با حدود 3 تا 5 برابر قیمت تمام شده آن در بازار عرضه می‌شود.
حاجی‌شریف ادامه داد: در گذشته ناشرانی که در حوزه چاپ و نشر قرآن فعالیت داشتند، قیمت اندکی را برای قرآن‌های چاپ شده در نظر می‌گرفتند و به همین دلیل آن را هدیه قرآن عنوان می‌کردند و این کار را عامل برکت کسب و کار خود می‌دانستند، اما در حال حاضر چاپ قرآن در کشورمان به تجارتی پرسود تبدیل شده است که اغلب ناشران به این کار روی می‌آورند.
وی با بیان اینکه مردم به دلیل بهای هدیه بالای قرآن توان خرید آن را ندارند و اغلب آنها به دنبال نمایشگاه‌هایی هستند که این مصحف را با تخفیف خریداری کنند، بیان کرد: متأسفانه نظارتی بر قیمت قرآن‌ها وجود ندارد و هیچ نهاد و سازمانی هم این موضوع را نمی‌پذیرد، از این رو قرآن‌هایی با ویژگی‌های یکسان، اما قیمت‌های متفاوت را در بازار شاهد هستیم.
حاجی‌شریف در ادامه عنوان کرد: بسیاری از جلسات قرآنی یا مناطق محروم با کمبود قرآن مواجه هستند و یا قرآن‌های آنها فرسوده است و به دلیل بالا بودن قیمت قرآن‌ها نمی‌توانند قرآن‌ تهیه و یا جایگزین مصاحف فرسوده کنند که این موضوع جای تأمل بسیاری دارد.
معاون سابق نظارت بر چاپ و نشر قرآن تصریح کرد: در کشورهای عربی از جمله عربستان، قرآن با کیفیت بالا چاپ و به صورت رایگان توزیع می‌شود؛ در حالی که این موضوع در کشورمان سر و سامانی ندارد. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۰۸:۴۸
0
0
باید نظارت درست و دقیقی در این زمینه صورت گیرد
captcha