بانک اطلاعاتی مفاخر تبریز ایجاد می‌شود
کد خبر: 3516852
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

بانک اطلاعاتی مفاخر تبریز ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، از شناسایی مفاخر حوزه‌های مختلف در تبریز و ایجاد بانک اطلاعاتی مفاخر خبر داد و گفت: شهر تبریز هویت و پیشینه غنی زیادی دارد که باید این مفاخر بیش از پیش شناسانده شده و مفاخر را معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، امروز 2 مردادماه از شناسایی مفاخر حوزه‌های مختلف در تبریز و ایجاد بانک اطلاعاتی مفاخر خبر داد و گفت: شهر تبریز هویت و پیشینه غنی زیادی دارد که باید این مفاخر بیش از پیش شناسانده شده و مفاخر را معرفی کنیم.
وی، با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری جشنواره تابستانی را ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی است، اظهار کرد: تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها، ارتباط چهره به چهره با مردم است که از 2 هزار تا 7 هزار مخاطب در هر تجمع میدانی حضور می‌یابند.
آذرنیا، با اشاره به اینکه، آگاه سازی شهروندی را اصطلاحی دقیق‌تر از  آموزش شهروندی دانست و گفت: مردم امروزه از حقوق خود اطلاع دارند ولی باید این موضوعات بیش از گذشته به مردم یادآوری شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، آمیخته شدن هنر با هر اموری را موجب ماندگاری آن دانست و گفت: باید هنر را به محلات برده و از تمرکز در یک نقطه خاص جلوگیری کنیم، چراکه باید بتوانیم با زبان هنر، معضلات و مشکلات شهر و شهروندی را مطرح کرده و با فرهنگ سازی آن را حل کنیم.
آذرنیا با تاکید بر اینکه 2018 فرصت بزرگی است که ممکن است حتی با برخی رفتارهای شهروندی به تهدید تبدیل شود، ابراز داشت: باید تصور کنیم مهمانی که به شهر وارد می‌شود، در منزل حضور می‌یابد، لذا باید رفتار‌ها را متناسب با مهمانان تنظیم کنیم و باعث شویم همین مسافران دوباره به تبریز سفر کنند.
 وی از شناسایی مفاخر حوزه‌های مختلف در تبریز و ایجاد بانک اطلاعاتی مفاخر خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر تبریز هویت و پیشینه غنی زیادی دارد که باید این مفاخر بیش از پیش شناسانده شده و مفاخر را به عنوان موجبات افتخار معرفی کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، جشنواره تابستانی را یکی از زمینه‌های معرفی مفاخر تبریز دانست و افزود: برای این جشنواره و معرفی آن، رسانه‌ها نیز به سازمان فرهنگی و هنری کمک کنند.
captcha