پرداخت زکات زمینه‌ساز نزول رحمت خداوند است
کد خبر: 3517348
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
حجت‌الاسلام صفی:

پرداخت زکات زمینه‌ساز نزول رحمت خداوند است

کانون خبرنگاران نبأ: روحانی خود استقرار شهر دستنا گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز نزول رحمت خدا، نشانه ایمان به خدا و موجب پالایش مال و جان انسان‌ها است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صفی، روحانی خود استقرار شهر دستنا با حضور در بین کشاورزان با اشاره به آیات، احادیث و روایات اسلامی، گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز نزول رحمت خدا، نشانه ایمان به خدا و موجب پالایش مال و جان انسان‌ها است.
صفی درباره موارد زکات از جمله غلات چهارگانه، چهارپایان سه گانه و پول رایج مملکت و نیز مصارف زکات شامل فقرا، بیچارگان، کارگزاران زکات، بدهکاران و آداب پرداخت زکات مواردی را مطرح کرد.
روحانی خود استقرار شهر دستنا افزود: تبلیغات مناسب و کارآمد، برخورد شایسته بهره‌برداران امر زکات با مردم و همچنین اهمیت به عنصر زمان از عواملی هستند که می‌توانند نقش مستقیم و تأثیرگذاری در افزایش زکات داشته باشند.


وی درپایان تصریح کرد: زکات امر مهمی در دین است که مظلوم واقع شده است، باید به آثار زکات در جامعه پرداخته شود و اطلاعات و مطالب مهم و ضروری مربوط به زکات را در اختیار مردم قرار دهیم.
captcha