نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و اخلاق
کد خبر: 3517578
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
حجت‌الاسلام زمانی عنوان کرد:

نماز جمعه؛ قرارگاه بصیرت و اخلاق

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شهر میمه نماز جمعه را موجب حفظ ایمان و تقویت تفکر و باورهای دینی دانست و گفت: اهمیت نماز جمعه به قدری است که رهبر معظم انقلاب آن را قرارگاه بصیرت، اخلاق و سنگر همه جانبه در مقابل دشمن توصیف کرده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه که به‌ مناسبت هفته اقامه اولین نماز جمعه، سوم مردادماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، گفت: نماز جمعه یک سند محکم و متقن دارد و آن قرآن و سوره جمعه است.
وی آثار و برکات این وظیفه الهی را پاداش مضاعف آن بیان کرد و افزود: نماز جمعه کسب معرفت الهی است. جدیت و پشتکار برای شرکت در نماز جمعه، برداشتن و زدودن هر مانعی چون خرید و فروش و کسب و کار و تجارت از نکاتی است که در راستای اهمیت به این وظیفه خطیر الهی بیان شده است.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین ملکیان، امام جمعه شاهین‌شهر در راستای اهتمام و بزرگداشت هفته اول مردادماه که به‌نام هفته اقامه نماز جمعه نام‌گذاری شده است، گفت: نماز جمعه به قدری پر‌اهمیت است که می‌توان گفت حتی افرادی که به‌واسطه قرض زندانی هستند باید به نماز جمعه آورده شوند تا از فضایل و برکات معنوی این فریضه بی‌بهره و محروم نمانند.
وی با بیان اینکه نماز جمعه تنها اجتماع عظیم است که توجه و گوش دادن به صحبت‌های خطیب در آن واجب است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی می‌فرمایند «بدانيد كه خداوند متعال نماز جمعه را بر شما واجب کرده است پس آنان كه در زندگى و پس از مرگ من، از روى سبك شمردن و يا انكار، آن را ترك كنند، با وجود اينكه پيشواى عادلى دارند، خداوند وحدت‌شان نبخشد و در كارشان بركت ندهد، آگاه باشيد نه زكات، نه نماز، نه حج و نه روزه آنان پذيرفته است. بدانيد كه زندگى آنان بركتى نخواهد داشت، مگر توبه كنند».
امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به اینکه در روایات شیعه و سنی نکات پر اهمیتی برای وجوب این فریضه بیان شده است، گفت: امام خمینی‌(ره) بنیان‌گذار و بانی اولین نماز جمعه بعد از سالیان و قرن‌های متمادی بود و این کار مهم‌ترین مبنا و شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی و باعث یکدلی و یکپارچگی و وحدت کلمه شد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، امام جمعه شهر میمه گفت: به برکت انقلاب اسلامی در بیش از 800 نقطه کشور این فریضه الهی اقامه می‌شود که باعث وحدت انسان‌های موحد و مقوم باورهای دینی مردم است و حکایت از بعد اجتماعی بودن انسان دارد. فلسفه سلاح در دست گرفتن خطیب نیز نشان از دشمن‌ستیزی دارد.
وی نماز جمعه را موجب حفظ ایمان، انسجام، وحدت و تقویت تفکر و باورهای دینی دانست و اظهار کرد: اهمیت نماز جمعه به قدری است که رهبر معظم انقلاب آن را قرارگاه بصیرت، اخلاق و سنگر همه جانبه در مقابل دشمن توصیف کرده‌اند.
حسنعلی حاجی، نماینده مردم در شهرستان‌های شاهین‌شهر و برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همدلی، همفکری و همراهی مردم و مسئولان شهرستان در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های مورد نظر، تحقق سند حقانیت شهرستان را گامی مؤثر و بی‌نظیر برای آبادانی و توسعه منطقه دانست که مرهون تلاش همه جانبه و شبانه‌روزی مدیران شهرستان است.
در ادامه علیرضا بصیری، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه پنجم مرداد‌ماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور را مایه فخر و مباهات جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و در بحث اهمیت جایگاه خطیر نماز جمعه همدلی، همزبانی ملت و دولت را مهم برشمرد.
وی توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها با همکاری و همدلی مدیران و به‌ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بسیار مهم خواند.
در پایان جلسه به علیرضا بصیری، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حسین امیری، شهردار شاهین‌شهر، علی صالحی، رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر، سرهنگ مختاری، فرمانده منطقه انتظامی شهرستان از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان و امام‌جمعه شاهین‌شهر به رسم یادبود لوح تقدیر اعطا شد.
نیکسا سلطانی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامحسین جرکنی فرمانده پایگاه بسیج و جمعی از دوستان ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۰۹:۲۷
0
0
بنام خدا
از اقدامات موثر و تلاش های صدیق خبرنگار افتخاری ایکنا اقای نیکسا سلطانی در انتشار و انعکاس به موقع وقایع و اخبار شهرستان و استان که مطلع هستیم با هزینه های شخصی ایاب و ذهاب و سایر موارد رد جلسات اقصی نقاط استان حضور می یابند تشکر و قدردانی داریم ان شاءالله از طرف ان خبرگزاری به نحو شایسته این دوستان متعد به نظام مورد تشویق مادی و معنوی و حمایت قرار گیرند .
غلام همت جو طلبه و روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۰۹:۳۶
0
0
بنام خدا
بنده هم به نوبه خود جا دارد از خدمات و زحمات خبرنگار صدیق و متعد و از مدیران فرهنگی و نخبه کشور آقای نیکسا سلطانی که با علاقه و عشق هر چه تمام در اشاعه فرهنگ غنی دینی و قرانی که چندین سال است متمادی و پیوسته در شهرستان و استان اصفهان با هزینه های هنگفت شخصی خود تلاش و کوشش می نمایند جای تقدیر و تشکر از سوی مسئولین ذیربط را دارد که لازم است تدبیری در این راستا اندیشیده بشود .

با تشکر از بذل عنایات شما غلام همت جو 09137939398
captcha