امکان اسکان یک هزار زائر راهیان نور در بانه
کد خبر: 3517610
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

امکان اسکان یک هزار زائر راهیان نور در بانه

گروه سیاسی: فرمانده سپاه بانه گفت: با توجه به تمهیداتی که در ستاد راهیان نور شهرستان بانه انجام دادیم شبانه امکان اسکان یک هزار زائر راهیان نور در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس از بانه، یعقوب صفاری، امروز،  در یادواره بزرگ و شهرستانی شهید نصرالهی و ده شهید گمنام سیران بند بانه که در سالن ورزشی هزار نفری گلشهر و  با حضور مسئولین کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا، مسئولان  و آحاد مردم بانه برگزار شد، به بیان اقدامات سپاه بانه در حوزه ساماندهی یادمان های دفاع مقدس شهرستان بانه در منطقه بوالحسن و سیران بند پرداخت و اظهار کرد: امسال با پی‌گیری‌های سپاه بانه و با مشارکت سایر ارگان‌های دولتی در این دو یادمان اقدامات مناسبی در بحث زیر ساخت‌ها و مسائل فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد و بهره‌برداری از دو حسینیه در یادمان های سیران بند و بوالحسن به مساحت 270 متر مربع، توسعه پارکینگ اتوبوس کاروان ها در یادمان سیران بند و همچنین نصب گنبد و گلدسته بر روی مزار شهدای غریب سیران‌بند از جمله اقدامات سپاه بانه در راستای ساماندهی این مکان‌های معنوی بوده است.

فرمانده سپاه بانه با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای زیارتی کاروان‌های راهیان نور به استان کردستان با محوریت شهرستان بانه اعلام کرد: امسال با توجه به تمهیداتی که در ستاد راهیان نور شهرستان بانه در حوزه اسکان زائران راهیان نور انجام دادیم، ظرفیت اسکان شبانه بیش از یک هزار زائر در این شهرستان را فراهم کردیم.

وی همچنین به محوطه‌سازی زائر سرای شهید نصرالهی سپاه بانه نیز اشاره و بیان کرد: آسفالت‌کاری، ایجاد ورودی مجزا برای زائرسرا ،دیوار کشی و جدول‌گذاری نیز از جمله اقدامات انجام شده به منظور رفاه حال کاروان های راهیان نور به شهرستان بانه است.

صفاری امنیت و آرامش امروز مردم ایران را مرهون خون شهدا عنوان کرد ویادآور شد: شهدا نیازی به ما ندارند و این ما هستیم که نیازمند شهداییم چرا که اگر امروز در امنیت و آرامش به زندگی روزمره خود می پردازیم به برکت خون های پاک این عزیزان بدست آمده است.

captcha