نیازمند مدیری از جنس جامعه قرآنی
کد خبر: 3517611
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
یادداشت/

نیازمند مدیری از جنس جامعه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: با انتصاب محمدحسین محمدزاده به عنوان مدیر شبکه قرآن و معارف سیما این نگرانی وجود دارد که سرنوشت رادیو قرآن چه می‌شود و آیا روندی همانند دو سال اخیر شبکه قرآن سیما برای آن رخ می‌دهد.

پس از انتصاب «محمدحسین محمدزاده» به عنوان مدیر شبکه قرآن و معارف سیما که سابقه درخشانی در مدیریت امور قرآنی از جمله مدیریت شبکه رادیویی قرآن داشته است، نگاه فعالان و جامعه قرآنی با توجه به سابقه وی در مدیریت امور قرآنی این است که از این پس، جان دوباره‌ای به شبکه قرآن و معارف سیما داده می‌شود و برنامه‌های این شبکه‌ تلویزیونی که طی چند سال اخیر، سیر نه چندان امیدبخشی داشته است از این پس با رنگ و لعاب بیشتری تولید و پخش شود و سیر صعودی به خود بگیرد.
هرچند که با توجه به تجربیات مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما، در حال حاضر فعالان و اعضای جامعه قرآنی نسبت به آینده این شبکه تلویزیونی خوش‌بین شده‌اند، اما در کنار این خوش‌بینی، نگرانی دیگری در بین اعضای جامعه قرآنی ایجاد شده و آن، سرنوشت شبکه رادیویی قرآن است؛ نگرانی از اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاهی که این شبکه تخصصی بین قرآنیان دارد، مدیری برای این رسانه انتخاب شود که نتواند انتظارات جامعه قرآنی را فراهم کند.
این در حالی است که رادیو قرآن، فارغ از بُعد تخصصی خود، یک شبکه شنیداری است و تأثیرگذاری شبکه‌های شنیداری و رادیویی نیز بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که دسترسی به رادیو در هر زمان و مکانی از جمله؛ منزل، اتومبیل، مسیر رفت و آمد و... امکان‌پذیر است و به ویژه در خصوص رادیو قرآن، بسیاری از اعضای جامعه قرآنی هستند که شاید فرصت چندانی برای تماشای شبکه قرآن سیما را نداشته باشند، اما از هر فرصتی در محل کار، اتومبیل، مسیر رفت و آمد و ... برای شنیدن رادیو قرآن بهره می‌گیرند و تاکنون نیز هر آنچه نیاز داشته‌اند از این شبکه رادیویی دریافت کرده‌اند.
با وجود اهمیت و جایگاهی که شبکه رادیویی قرآن در میان قرآنیان و حتی عموم مردم دارد در بسیاری از مواقع شاهد هستیم، افرادی که فعالیت تخصصی در حوزه قرآن ندارند از مخاطبان ثابت رادیو قرآن هستند. مقام معظم رهبری نیز بارها در جمع مدیران و دست‌اندرکاران رادیو قرآن و جامعه قرآنی فرموده‌اند که از مخاطبان رادیو قرآنند؛ اما بیش از دو هفته است که هنوز تصمیمی در خصوص مدیریت این شبکه تخصصی گرفته نشده است.
با توجه به نگرانی جامعه قرآنی در خصوص سرنوشت رادیو قرآن و اینکه چه کسی مدیریت این شبکه را عهده‌دار خواهد بود به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند برای مدیریت این شبکه رادیویی در نظر گرفته شود، محمدحسین محمدزاده است و این نگاه وجود دارد که وی که از مدیران جوان قرآنی بوده و سابقه خوب و قابل قبولی در مدیریت رادیو قرآن داشته است، می‌تواند در کنار مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما، مدیریت رادیو قرآن را نیز عهده‌دار باشد و با توجه به تجربه و انگیزه‌ بالایی که در مدیریت امور قرآنی دارد، بتواند از عهده هر دو شبکه تخصصی صدا و سیمای قرآن برآید.
انتظار دیگری که در بین اعضای جامعه قرآنی وجود دارد، این است که در صورت ناگزیری از تعیین دو رئیس برای دو شبکه رادیویی و تلویزیونی، یکی از چهره‌های قرآنی که تجربه مدیریت امور قرآنی را داشته و دغدغه کار قرآنی دارد و همچنین با نیاز جامعه قرآنی و مخاطبان شبکه رادیویی قرآن نیز آشنایی کامل دارد به عنوان مدیر رادیو قرآن انتخاب شود تا موفقیتی که این شبکه رادیویی طی سال‌های گذشته در جذب مخاطبان و تأمین نیازهای اعضای جامعه قرآنی، کسب کرده است، حفظ کند و بتواند فعالیت‌ این شبکه را همانگونه که تا به امروز دنبال شده است، ادامه دهد تا رادیو قرآن نیز به سرنوشت چند سال گذشته شبکه قرآن سیما دچار نشود.
اعضای جامعه قرآنی انتظار دارند، روندی که در خصوص مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما پیش از این رخ داد در برهه اخیر، مجددا برای رادیو قرآن تکرار نشود.
فعالان قرآنی انتظار دارند، اشتباهات شبکه قرآن و معارف سیما برای رادیو قرآن تکرار نشود و فردی به عنوان مدیر این شبکه انتخاب شود که از میان فعالان قرآنی بوده و همچنین تجربه لازم در خصوص مدیریت رسانه‌ای قرآنی را داشته باشد. در یک کلام، مدیری از جنس جامعه قرآنی باشد و به عنوان مدیر رسانه‌ای قرآنی، بتواند با مفاهیم موجود در این جامعه، ارتباط برقرار کند.
لیلا محمدی 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس رسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۰:۵۹
0
0
آقای محمدزاده توانایی اداره دو شبکه را دارد
کسی نمی تواند جای ایشان را در رادیو قرآن بگیرد
بهتر آن است که آقای دکتر محمدزاده با حفظ سمت رادیو قرآن را نیز اداره کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۲:۵۰
0
0
به نظر میرسد با توجه به سوابق گذشته افراد جناب آقای ولی یاراحمدی رئیس سابق مرکز امور قرآنی و یا خانم لاله افتخاری برای رادیو قرآن بسیار مفید باشد
captcha