گمانه‌ها درباره ریاست جدید جامعة‌المصطفی(ص)
کد خبر: 3517838
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

گمانه‌ها درباره ریاست جدید جامعة‌المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: با قطعی شدن انتخاب آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه(ص) به مدیریت حوزه‌های علمیه و بحث انتخاب جانشین برای ایشان در المصطفی(ص) گمانه‌زنی‌هایی در فضای مجازی و واقعی آغاز شده که ممکن است طیفی از شایعه تا واقعیت را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گمانه‌زنی‌ها در این باره براساس طبیعت موضوع در درون این نهاد حوزوی بین‌المللی و در درجه بعد در حوزه‌های علمیه رنگ و رونق بیشتری دارد.
حضرات آیات محسن اراکی، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر رهبری و حجج اسلام مهدوی‌مهر و حکیم‌الهی؛ معاونان فعلی رئیس المصطفی(ص) از جمله گزینه‌هایی هستند که براساس گمانه‌زنی‌ها، احتمال می‌رود تصدی این مسئولیت را بر عهده بگیرند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر که سال‌هاست جانشین رئیس المصطفی(ص) است، بنابر مسئولیتی که داشته است اشراف بیشتری بر فعالیت‌های این نهاد حوزوی دارد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم‌الهی نیز به عنوان معاون بین‌الملل این نهاد و جامعه مدرسین از چند و چون برنامه‌های المصطفی در داخل و خارج کشور آگاه است.
حضرات آیات قمی و اراکی نیز اگرچه ممکن است اشراف کمتری نسب به کارهای المصطفی به لحاظ ساختاری و درون‌بخشی داشته باشند، اما با توجه به ماهیت فعالیت بین‌المللی آنان که یکی در جایگاه معاونت بین‌الملل دفتر رهبری و دیگری در جایگاه رئیس مجمع تقریب است می‌توانند گزینه‌های تصدی این مسئولیت باشند البته با توجه به جایگاه مجمع تقریب و معاونت بین‌الملل دفتر رهبری، تصدی این مسئولیت از طرف این دو تن کمی دور از ذهن‌تر نسبت به دو گزینه دیگر است، همچنین انتخاب آقای قمی نیز ابعد از گزینه دیگر.
حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی، مسئول روابط عمومی المصطفی(ص) با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که در فضای مجازی و یا در سطح نهادهای حوزوی صورت می‌گیرد به ایکنا گفت: هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و نباید به این گمانه‌زنی‌ها توجه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم چیزی در این باره به ما ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ، اطلاع‌رسانی لازم به رسانه‌ها صورت می‌گیرد و جلسات خبری متعاقب آن برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، انتخاب رئیس جامعه المصطفی(ص) مستقیما توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.
در هر صورت زمان نه چندان درازی باید صبر کرد تا ببینیم کدام گزینه لباس مدیریت این نهاد که فعالیت در آن کار چندان آسانی هم نیست را بر تن خواهد کرد.
captcha