اعلام جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
کد خبر: 3518131
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
صابرفرزام خبر داد:

اعلام جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در دی ماه سال جاری و معرفی مشهد به عنوان میزبان به بیان برخی جزئیات آن پرداخت.

اعلام جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان
حمید صابرفرزام، دبیر ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جزئیات ششمین دوره این رقابت جهانی با اشاره به تعیین شهر مقدس مشهد به عنوان مکان برگزاری این مسابقات، گفت: ششمین دوره این مسابقات، دی ماه امسال در شهر مقدس مشهد در جوار آستان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: در نظر است این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور برگزار شود که در این دوره، علاوه بر رقابت دانشجویان در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن، شاهد رقابت متسابقان در بخش پژوهش نیز خواهیم بود.
صابرفرزام تصریح کرد: در بخش مسابقات حفظ کل و قرائت قرآن کریم، برخلاف دوره‌های قبل که فقط دو نفر از سوی رایزنی‌های فرهنگی به مسابقات معرفی می‌شدند، این دوره به منظور بهره‌مندی بیشتر از افراد توانمند، مقرر شده است از هر کشور در مجموع شش نفر، سه نفر در رشته قرائت و سه نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم به مرحله نیمه نهایی مسابقات معرفی شوند.
وی اذعان کرد: ارزیابی اولیه و مقدماتی از نمایندگان شرکت کننده، توسط کارشناسان مستقر در رایزنی‌های فرهنگی با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در سایر کشورها انجام می‌شود و مرحله ارزیابی نیمه نهایی مسابقات نیز به صورت الکرونیکی و با حضور داوران مستقر در دبیرخانه مسابقات صورت می‌گیرد که از هر کشور، نهایتاً دو نفر به مرحله نهایی راه خواهند یافت.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور همچنین بیان کرد: در این مسابقات، دو نفر نیز به عنوان نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق قرآن حضور خواهند داشت که پس از گذر از مرحله انتخابی، اسامی این افراد در پایان آبان‌ماه 1395 اعلام می‌شود.
یاد‌آور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در سه بخش حفظ کل، قرائت تحقیق و پژوهش با هدف اتحاد دانشجویان جهان اسلام، حول محور قرآن کریم، تعامل علمی - فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام، ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان و تشویق و ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به یادگیری و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات به نشانی www.muslimstudents.ir مراجعه کنند.
captcha