آموزش صحیح طب سنتی بر اساس آیات قرآن و احادیث در جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3518180
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
میرغضنفری بیان کرد:

آموزش صحیح طب سنتی بر اساس آیات قرآن و احادیث در جهاد دانشگاهی

گروه سلامت: مدیرگروه طب سنتی و اسلامی مرکز آموزش علوم و فنون قرآنی جهاد دانشگاهی از ارائه آموزه‌های طب سنتی و اسلامی بر اساس آیات و احادیث در این مرکز خبر داد.

سید مهدی میرغضنفری مدیرگروه طب سنتی و اسلامی مرکز آموزش علوم و فنون قرآنی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز فعالیت‌های آموزشی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: هدف از این دوره‌های آموزشی ارائه نکات طبی و سبک زندگی سالم بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیث معتبر است.

آموزش صحیح طب سنتی بر اساس آیات قرآن و احادیث در جهاد دانشگاهی

وی افزود: اهمیت طب سنتی و طب سلامتی بر کسی پوشیده نیست ما یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه هستیم؛ سازمان بهداشت جهانی به کشورها تأکید کرده که طب‌های بومی و سنتی خود را ارتقا داده و در سامانه بهداشت و درمان ملی ادغام کنند، این ادغام بسیار مهم است.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز اهمیت این موضوع را از سال‌های اول انقلاب اسلامی درک کرده و در سیاست‌های کلی سلامت در بند 12 و شش زیربند آن به این موضوع می‌پردازد و راهکارهای بسیار مهمی را پیشنهاد می‌دهد.

میرغضنفری در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سازمانی معتبر و پیش‌قراول بسیاری از حوزه‌های مهم علمی است گفت: امروزه اعتبار و آبروی کشور در بسیاری از حوزه‌ها مانند سلول‌های بنیادی با کمک به رفع ناباروری در ایران از سوی جهاد دانشگاهی فراهم شده است؛ وقتی جهاد خود به قضیه طب سنتی و اسلامی ورود پیدا می‌کند یعنی این مسأله برای ایران و مردم ایران بسیار مهم است.

عضو هیئت رئیسه انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه طب سنتی و اسلامی برای بسیاری از بیماری‌های مزمن روش‌‌های پیشگیرانه متناسبی دارد عنوان کرد: ما می‌توانیم با استفاده از روش‌های خود مراقبتی این طب از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرده و از از صرف هزینه‌های جانبی برای آزمایش‌ و رادیوگرافی‌های گوناگون بپرهیزینم، این همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب به صورت مداوم بر آن تأکید می‌کنند.

آموزش صحیح طب سنتی بر اساس آیات قرآن و احادیث در جهاد دانشگاهی

وی ادامه داد: از سوی دیگر هر زمان که که طب ملی خود را که برگرفته از دانش نیاکان و مبتنی بر آموزه‌های صحیح دینی است را وارد سیستم‌های بهداشتی و درمانی می‌کنیم عملا خود کفا شده و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، 80 درصد گیاهان دارویی سطح جهان را ما در اقلیم ایران داریم، علم استفاده از آن را از زمان‌های قدیم داشته‌ایم چرا نباید از این ظرفیت استفاده کنیم.

میرغضنفری بیان کرد: نخستین گام در راه استفاده از آموزه‌های طب سنتی و اسلامی آموزش صحیح این آموزه‌ها و انتقال کاربرد‌های آن است؛ تا زمانی که پزشکان و مردم اطلاع درستی از این طب نداشته باشند و از قدرت آن آگاهی نداشته باشند نمی‌توان به خوبی از آن استفاده کرد.

مدیر گروه طب سنتی و اسلامی مرکز آموزش علوم و فنون قرآنی جهاد دانشگاهی یادآور شد:مبانی طب سنتی پیش از اسلام در کشور وجود داشته و پس از اسلام شکوفا‌تر شده است؛ اثر دین اسلام و دیدگاه توحیدی در تصحیح مبانی طبی زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: در مرکز آموزش علوم و فنون قرآنی جهاد دانشگاهی به هردو جنبه طب ایرانی و اسلامی طب توجه می‌شود هم از مبانی طب سنتی بهره مند می‌شویم و هم از احادیث و آیات دینی برای تشریح مبانی طبی استفاده می‌کنیم تجربه نشان داده است بسیاری از مباحث طبی بازشده آیات و احادیث دینی هستند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۵:۲۴
0
1
بالا بردن سطح آگاهی در زمینه‌های طب سنتی نتایج خوبی به همراه خواهد داشت
captcha