امروز؛ آخرین زمان ارسال آثار به مسابقات «بیان»/ اختتامیه در شب میلاد امام رضا(ع)
کد خبر: 3518181
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

امروز؛ آخرین زمان ارسال آثار به مسابقات «بیان»/ اختتامیه در شب میلاد امام رضا(ع)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: علاقه‌مندان به حضور در مسابقات «بیان» تا پایان وقت امروز، 6 مردادماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات ارسال کنند.

مرتضی بشیری، مدیرعامل مؤسسه قرآنی «بینه» استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عنایت به این مطلب که هنر تلاوت قرآن‌ کریم همواره یكی از ابزارهای اصيل و مؤثر در تبليغ دین مبين اسلام بوده ا‌ست و با توجه به تأثير و جذابيت دو‌چندان تلاوت نوجوانان در جذب و علاقه‌مند کردن مردم و مخصوصاً دیگر نوجوانان برای ورود به عرصه قرآن‌ کریم مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بينه، طرح برگزاری مسابقات بیان را با محوریت هنر قرائت قرآن ویژه نوجوانان را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این مسابقات در دو بخش شفاهی و هنری برای نوجوانان در گروه سنی زیر 13 سال، 13 تا 16 سال و 16 تا 18 سال طراحی شده است که علاقه‌مندان از تاریخ 24 خرداد‌ماه با مراجعه به پایگاه این مؤسسه ثبت نام کرده‌اند.

بشیری با تأکید براینکه بخش هنری تک‌مرحله‌ای است، تصریح کرد: بخش هنری مسابقات بیان در یک مرحله برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند تا پایان امروز، 6 مردادماه آثار هنری خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون 3 هزار آثار به دبیر‌خانه این مسابقات ارسال شده است، بیان کرد: از آثار دریافت شده، بیش از 2 هزار آثار در بخش شفاهی(گویشی) ارسال شد که در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی داوری آثار توسط داوران بین‌المللی و ممتاز کشور صورت گرفت.

10 مردادماه؛ زمان معرفی اسامی برگزیدگان مرحله حضوری

مدیر مؤسسه بینه اظهار کرد: در هفته گذشته داوری آثار در دو مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی انجام شد، و 400 نفر در رشته‌ و سنین مختلف به مرحله نهایی‌(حضوری) راه یافتند که اسامی این شرکت‌کنندگان در روز 10 مرداد‌ماه بر روی سایت مسابقات بارگزاری خواهد شد.

بشیری درباره حضور استان‌های مختلف در مسابقات گفت: بیشترین حضور شرکت‌کنندگان از استان اصفهان، خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی است و رقابت در مرحله نهایی میان 30 استان انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر جزئیات برگزاری این مسابقات بیان کرد: افتتاحیه مسابقات با حضور مجری بهزاد احمدی و مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی در روز پنجشنبه، 21 مردادماه ساعت 9 صبح برگزار و مسابقات در ساعت 11 با حضور متسابقین آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه نیز در روز 23 مرداد‌ماه در شب میلاد امام رضا(ع) با تلاوت نفر اول مسابقات و با اجرای هادی صلح‌جو با حضور مسئولان قرآنی کشور و با همکاری مسئولان استان در صحن میدان امام برگزار می‌شود.

وی به رشته‌های این مسابقه اشاره و اظهار کرد: این مسابقات، ویژه نوجوانان دختر و پسر سراسر کشور است که در دو مرحله مقدماتی و نهایی و در سه گروه سنی زیر 13 سال، 13 تا 16 سال و 16 تا 18 سال و در رشته‌های مختلفی همچون قرائت تطبیقی، قرائت تقلیدی، فرازخوانی آیات قرآن کریم، اذان، ترتیل، تواشیح، و بخش‌های هنری خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی و عکس برگزار می‌شود.

بشیری از حضور داوران بین‌المللی در این دوره از مسابقات خبر داد و تصریح کرد: این دوره از مسابقات با داوری داوران بین‌المللی مانند محمدرضا ستوده‌نیا، غلامرضا شاه‌میوه، مسعود عنایتی‌مقدم، علی‌اکبر حشمتی، محمد عباسی، عباس امام‌جمعه، احمد ابوالقاسمی، محمود لطفی‌نیا، سیدمرتضی سادات‌فاطمی، رضا محمدپور برگزار می‌شود.

وی در پایان طی درخواستی از مردم این استان خاطرنشان کرد: مسابقات بیان برای نوجوانان طراحی شده است که در تلاش هستیم این نوجوانان را در مسیر قرآن کریم قرار دهیم و از مردم استان درخواست داریم که با حضور خود در طول برگزاری مسابقات، باعث تشویق و دلگرمی نوجوانان باشند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه این مسابقه به آدرس اینترنتی bayan-mqeb.ir مراجعه کنند.

captcha