قاچاق قرآن‌های خطی در مصر ناکام ماند
کد خبر: 3518209
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

قاچاق قرآن‌های خطی در مصر ناکام ماند

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی مصر تلاش برای قاچاق نسخ خطی قرآن را با کشف این قرآن‌ها در منزل فرد قاچاقچی ناکام گذاشتند.

قاچاق قرآن‌های خطی در مصر ناکام ماند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «النبأ»، فردی با نام محمد مؤید العراقی که عراقی‌الاصل و 55 ساله است و در منطقه «العجوزه» مصر ساکن بوده، با همکاری فردی سوری‌الاصل با نام ابراهیم احمد الکردی قصد قاچاق این قرآن‌های خطی را داشته‌اند.
نیروهای امنیتی مصر پنج‌شنبه، 31 تیرماه این دو نفر را بازداشت و با تفتیش منزل محمد مؤید العراقی، قرآن‌های خطی متعددی را کشف و مصادره کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، محمد مؤید العراقی فعالیت گسترده‌ای در زمینه قاچاق آثار باستانی و نسخ خطی دارد و ابراهیم احمد الکردی 47 ساله نیز برای همکاری با وی به خانه‌اش رفت و آمد داشته است.
در عملیات تفتیش از منزل العراقی، دو قطعه سکه زیرخاکی متعلق به دوره اسلامی و کتابخانه‌ای کشف شده که شامل کتب متعدد تفسیر قرآن و فقه است.
قرآن دست‌نویس کتابت‌شده در سال 1258 هجری داخل پاکتی در ابعاد 23 در 11 سانتی‌متر، سه جزء قرآن دست‌نویس داخل پاکتی به ابعاد  23 در 16 سانتی‌متر، جزء‌هایی از قرآن دست‌نویس داخل پاکتی قرمز رنگ و همچنین قرآنی دست‌نویس که بخش‌هایی از آن مفقود شده، از جمله قرآن‌های کشف‌شده در این عملیات است.
captcha