122 مسجد در صف دریافت جایزه «بهترین معماری»
کد خبر: 3518216
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

122 مسجد در صف دریافت جایزه «بهترین معماری»

گروه بین‌الملل: دومین دوره مسابقه «معماری بهترین مساجد» جایزه «عبداللطیف فوزان»، با رقابت 122 مسجد از کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار شد.

برگزاری مسابقه معماری بهترین مسجد در کشورهای حوزه خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ««www.alapn.com، ابراهیم النعیمی، دبیر دومین دوره مسابقات معماری بهترین مساجد جایزه «عبداللطیف فوزان» در این باره گفت: 71 مسجد از عربستان، 15 مسجد از امارات، 11 مسجد از بحرین، 14 مسجد از عمان، 8 مسجد از قطر و 3 مسجد از کویت در این مسابقه شرکت داشتند که عربستان بیشترین تعداد مساجد را در بین دیگر کشورها داشت.
وی افزود:  مشارکت 122 مسجد از کشورهای حوزه خلیج فارس در این رقابت‌، بیانگر گسترش این جایزه در سطح منطقه و میزان تلاش مساجد برای کسب جایزه دو میلیون ریالی(سعودی) است.
النعیمی تصریح کرد: جلسات کمیته داوران برای ارزیابی تمامی مساجد پس از آشنایی با تاریخ هر مسجد و فلسفه معماری و ساخت آن در استانبول ترکیه برگزار شد و مساجد از نظر معماری و هنری مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی گفت: مساجد در این مسابقه براساس 4 گروه مساجد مرکزی، مساجد میزبان نماز جمعه، مساجد محلی و مساجد تاریخی مورد ارزیابی قرار گرفتند و قرار است نتایج این مسابقات و مسجد برنده این جایزه اوایل سال 2017 میلادی اعلام شود.
لازم به ذکر است که جایزه «عبداللطیف فوزان» ویژه معماری بهترین مساجد، یک مسابقه بین‌المللی است که مقر آن در شهر «الخبر» واقع در شرق عربستان قرار دارد. این رقابت در پیشرفت و توسعه هنر معماری مساجد در جهان و معرفی مدل‌های ممتاز برای طراحی مساجد تأثیرگذار بوده است.
یادآور می‌شود، نخستین دوره جایزه معماری بهترین مساجد در سال 2014 میلادی برگزار شد و شیخ عبداللطیف فوزان، سرمایه‌دار عربستانی که دارای دکترای فلسفه خدمات اجتماعی است، حامی مالي این جایزه به‌شمار می‌آید.
captcha