آغاز نخستین دوره آموزشی مهدویت ویژه کودکان و نوجوانان در آران و بیدگل
کد خبر: 3518245
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

آغاز نخستین دوره آموزشی مهدویت ویژه کودکان و نوجوانان در آران و بیدگل

کانون خبرنگاران نبأ: نخستین دوره آموزشی مهدویت با حضور 200 کودک و نوجوان، امروز، ششم مردادماه در حرم مطهر هلال بن علی‌(ع) آران و بیدگل آغاز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سیدجواد تکیه، مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در حاشیه افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مهدویت گفت: این دوره آموزشی با حضور 200 کودک و نوجوان از امروز، ششم مردادماه در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) آغاز شد.
وی با اشاره به سطح‌بندی این دوره بر اساس رده‌های سنی شرکت‌کنندگان، تصریح کرد: کلاس‌ها در سه رده سنی 4 تا 6 سال ویژه شکوفه‌ها، رده سنی 7 تا 9 سال ویژه کودکان و رده سنی 10 تا 13 سال ویژه نوجوانان تقسیم‌بندی و مواد آموزشی مرتبط با هر رده سنی تهیه شده است.
تکیه ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، دوره‌های آموزشی به‌صورت تخصصی و کاربردی با حضور اساتید مجرب از شهر مقدس قم برگزار خواهد شد تا گامی در جهت حرکت به سوی مهدی‌یاوری، مهدی‌باوری در این قشر مهم جامعه بردارد.
مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) اظهار کرد: آموزش مفاهیم قرآنی، داستان‌گویی،‌ شعر و نقاشی و کاردستی با مضامین قرآنی و مهدویت از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی است.
وی افزود: این دوره در قالب 20 جلسه آموزشی تا پایان تابستان در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) اظهار کرد: رشد فکری و دینی کودکان و نوجوانان به‌منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و نهادینه‌سازی گسترش معارف اصیل مهدویت به صورت بنیادین در این مقاطع از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
تکیه در پایان گفت: با عنایت به اینکه دوره مهدویت ویژه کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در سطح شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود استقبال خانواده‌ها بسیار فراتر از حد انتظار است.
روح‌اله باقری

captcha