کسب 75 مدال کشوری توسط دانش‌آموزان لرستانی
کد خبر: 3518368
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کریمی‌فر خبر داد:

کسب 75 مدال کشوری توسط دانش‌آموزان لرستانی

گروه اندیشه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به کسب 75 مدال کشوری توسط دانش‌آموزان لرستانی در مسابقات دانش‌آموزی کشور در سال گذشته، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان توانسته است تاکنون 127 هزار و 184 دانش‌آموز را تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه‌ای قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان چهارشنبه، ششم مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار لرستان در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: طبق قانون یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید به توسعه ورزش مدارس برسد.
وی با اشاره به این‎که سرانه ورزشی مدارس در استان لرستان 36 صدم متر مربع برای هر نفر است، عنوان کرد: این درحالی است که میانگین کشوری برای هر نفر یک متر مربع است که بناست تا پایان برنامه پنجم توسعه افزایش پیدا کند.
کریمی‌فر با اشاره به کسب 75 مدال کشوری توسط دانش‌آموزان لرستانی در مسابقات دانش‌آموزی کشور در سال گذشته، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما موفق به کسب مقام نائب قهرمانی کشور در رشته ژیمناستیک شدند و همچنین مربیان تربیت بدنی ما از لحاظ علمی و تخصصی مقام معلم کشور را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ادامه داد: آموزش و پرورش استان توانسته است تاکنون 127 هزار 184 دانش‌آموز را تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه‌ای قرار دهد.
وی با اشاره به تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر سامان‌دهی سرویس عیاب و ذهاب دانش‌آموزان، اظهار کرد: دو هزار 800 مدرسه از 4200 آموزشگاه سطح استان به سرویس ایاب و ذهاب نیاز دارند.
کریمی‌فر عنوان کرد: آموزش و پرورش تصمیم دارد که از طریق مناقصه به پیمان‌کاران واگذار کند و از این طریق سرویس‌های مدارس را ساماندهی و هدفمند کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان بیان کرد: با اجرای این طرح هزینه‌ای که والدین جهت سرویس فرزندان خود پرداخت می‌کنند به حساب آموزشگاه واریز شده و درصدی از آن از طریق مدیر آموزشگاه به پیمانکار پرداخت شده و هشت درصد دیگر نیز در حساب آموزشگاه باقی‌ می‌ماند.
وی با اشاره به این‌که احداث سد مروک در منطقه سیلاخور 400 میلیون تومان به مدرسه تبوک روستای گوشه خسارت وارد کرده است، اظهار کرد: این خسارت را آب منطقه‌ای باید پرداخت کند که تاکنون نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده است.
کریمی‌فر عنوان کرد: در شهرستان الیگودرز نیز با توجه به این‌که یک هزار 100 واحد مسکن تحویل داده شده است اما مدرسه‌ای در این فضا در نظر گرفته نشده است و اکنون 200 دانش‌اموز دوره ابتدایی در این فضا بدون مدرسه هستند و مجبور هستند که به مناطق اطراف برای تحصیل بروند که برای آن‌ها سخت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این‌که طبق قانون مراکز آموزشی آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری معاف هستند، تصریح کرد: با این وجود ما در این رابطه با شهرداری‌ها مشکلات فراوانی داریم، بنابراین درخواست می‌کنیم که به همه شهرداری‎ها ابلاغ شود که دیگر عوارض از آموزشگاه‌های آمورش و پرورش گرفته نشود.
وی با اشاره به این‌که یک هزار و 938 باب مدرسه از مدرسه‌های استان در 25 منطقه و شهرستان استان، فاقد سند مالکیت به نام آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: کارهای صدور سند 800 واحد آموزشی انجام شده و اسناد آماده تحویل هستند، اما به‌دلیل نبود اعتبار قادر به دریافت آن‌ها نیستیم.
کریمی‌فر اظهار کرد: در سال گذشته سند مالکیت 300 آموزشگاه به نام آموزش و پرورش استان لرستان دریافت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این‌که طبق توافق‌نامه‌ای در سال‌های گذشته آموزشگاهی در منطقه اشترینان به دانشگاه آزاد واگذار شده که بنا بود دانشگاه آزاد در مقابل فعالیت‌های را برای آموزش و پرورش انجام دهد، عنوان کرد: اکنون دانشگاه آزاد نه‌تنها به تعهدات خود عمل نکرده و نمی‌کند بلکه باتوجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر، نسبت به تخلیه آموزشگاه نیز اقدام نمی‌کند.
نوسازی مدارس لرستان 10 پروژه در دست اقدام دارد
همچنین، محمد چگنی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان لرستان، در این جلسه، گفت: سازمان نوسازی مدارس در حال حاضر 10 پروژه را در دست اقدام دارد که هشت پروژه آن متوقف شده و 2 پروژه در حال فعالیت است که این دو پروژه نیز تا 95 درصد کارهای آن‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی در استان نسبت به میانگین کشوری، اظهار کرد: در فضای مسکن مهر شهرستان الیگودرز نیز کودکان و دانش‌آموزانی داریم که مدرسه‌ای در این فضا برای آن‌ها تعبیه نشده است، این درحالی است که با رایزنی‌هایی که با مدیرکل سابق راه و شهرسازی داشته‌ایم مبنا بر این شد که این سازمان زمین مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهد.
چگنی ادامه داد: طبق کارهای کارشناسی شده فضای مسکن مهر الیگودرز به 3 مدرسه 6 کلاسه نیاز دارد، که اداره‌کل راه و شهرسازی سه زمین را در اختیار ما قرار داد اما هیچ‌کدام از زمین‌ها شرایط لازم را برای احداث مدرسه نداشتند، فقط توانستیم از یکی‌از زمین‌ها استفاده کنیم.

captcha