بانک‌ها از پاسخگویی به استانداری شانه خالی نکنند
کد خبر: 3518375
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
زمانی‌قمی:

بانک‌ها از پاسخگویی به استانداری شانه خالی نکنند

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی با ابزار نارضایتی از عملکرد این ستاد گفت: طبق مصوبه دولت بانک‌ها باید برنامه‌های خود را به استانداری گزارش دهند، مدیران بانک‌ها از پاسخگویی به استاندار شانه خالی نکنند و برنامه‌های خود را در قالب بخشنامه‌ پنهان نسازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی، استاندار مرکزی، در شانزدهمین ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که امروز، 6 مردادماه با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد گفت: روند سیستم بانکی کشور رضایت‌بخش نیست، بنده این گلایه را در نهاد ریاست جمهوری در سفیر اخیرم کرده‌ام، به عقیده من سیستم بانکی کشور باید فعالیت خود را از حالت کسالت‌وار و رکود به فعالیت‌های پویا تبدیل کند تا شاهد اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم.
زمانی‌قمی در این کارگروه که با حضور مدیران بانک‌های استان برگزار شد ادامه داد: بانک‌ها از جوابگویی به استانداری و شخص بنده شانه خالی نکنند و برنامه‌های خود را در قالب بخشنامه‌ها مخفی نکنند طی مصوبه هئیت دولت و معاون اول ریاست جمهور تمام بانک‌های  کشور موظف هستند فعالیت و برنامه‌های خود را به استاندار استان خود گزارش دهند و هر زمان استانداری از آنها در مورد مساله‌ای جواب خواست باید پاسخگو باشد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: بانک‌های استان مرکزی به مدت یک هفته فرصت دارند به پرونده‌هایی که از طرف اداره صنایع به آنها ارجاع شده رسیدگی کنند و نتایج نهایی را در جلسه بعدی این شورا اعلام نمایند. معضل اصلی کشور همانطور که اخیراً رهبری نیز به آن اشاره داشتند بیکاری است که باید با پویا شدن بانک‌ها برطرف شود.
زمانی قمی در پایان با بیان اینکه از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی راضی نیستم عنوان کرد: باید برای رفع این مشکل کارگروه تسهیلات ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به سرپرستی مدیرکل صنعت و معدن و دبیری مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری تشکیل شود تا شاهد افزایش راندمان این ستاد در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم.
captcha