مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد + فیلم
کد خبر: 3518395
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
به میزبانی جلسه آموزش قرآن علی‌اکبر حنیفی؛

مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه آموزش قرآن علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی، میزبان مرحله دوم دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شب گذشته، پنجم مردادماه مرحله دوم دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی به میزبانی جلسه آموزش تخصصی قرآن علی اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی برگزار شد.

این جشنواره از مهمترین اهدافش را پررنگ‌تر کردن جلسه اساتید با حضور مردم و قاریان بیان کرده است. شروع رسمی جلسه با ارائه نقطه نظراتی از سوی حنیفی بود که وی با بخشی از فعالیت‌های مردمی و تلاوت مجلسی این جشنواره موافق و با بخش تخصیص جایزه ویژه نفر برتر به میزان اعلام شده، مخالفت خود را اعلام کرد.

دریافت

وی تأکید کرد: این جوایز در حد عرف در جامعه نبوده و نباید بگونه‌ای تلقی شود که همگان فکر کنند در مسابقات قرآنی، یک فرد، می‌تواند چند صد میلیون تومان هدیه دریافت کند.

داوود جعفری، دبیر جشنواره نیز بعد از سخنان این پیشکسوت قرآنی، مدتی را برای توجیه این جشنواره، توضیحاتی ارائه داد و تأکید کرد: برگزاری مسابقات، نخ‌نما شده چرا که در آن فقط با آیین‌نامه‌های محدود، عده‌ای یک فرد را انتخاب و بیشترین، هزینه‌های طراحی این مسابقات که متجاوز از چند صد میلیارد تومان است، خرج تبلیغات آن سازمان یا وزارت‌خانه می‌شود و مستمعین و نفرات برتر از آن بی‌بهره هستند.

دریافت

جعفری اشاره کرد: جشنواره تلاوت‌های مجلسی، جایگاهی برای اجرای آیین نامه‌های خشک و بی‌روح ندارد. بلکه در آن تلاوتی انجام می‌شود که مردم حرف اول و آخر را در انتخاب برترین فرد مورد نظر خود می‌زنند و این بزرگترین امتیاز این جشنواره محسوب می‌شود که مردم هدایت‌گر اصلی آن هستند نه آیین‌نامه و نظر فقط تعدادی داور محترم و متخصص.

در ادامه این مراسم، نفرات منتخب برای نوبت تلاوت در قرعه‌کشی حضور یافتند و در پایان محمد کاکاوند از میان جمع حاضر و قاریان جلسه با اکثریت آراء نفر منتخب مردمی این مرحله شد.

یادآور می‌شود، مرحله اول دور مقدماتی جشنواره تلاوت مجلسی به میزبانی جلسه آموزش قرآن حجت الاسلام والمسلمین موسوی درچه‌ای برگزار شد.

captcha