حفظ کرامت نسانی نخستین اصل در امر به معروف است
کد خبر: 3518398
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
مهدوی:

حفظ کرامت نسانی نخستین اصل در امر به معروف است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس نخستین اصل در اجرای این فرایض الهی را حفظ کرامت انسانی دانست و گفت: ما نمی‌خواهیم کسی را سرزنش کنیم بلکه می‌خواهیم افراد را نجات دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 6 مردادماه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه استان با این ستاد با بیان اینکه ما در تعریف امر به معروف و نهی از منکر مشکل داریم، گفت: ما در کشورمان وحدت داریم یعنی تمام احزاب و گروه‌ها شهادتین را برای تبعیت از ولی‌فقیه در غیاب معصوم گفته‌اند و ما نیز از هر کسی که چنین اعتقادی دارد، حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: وظیفه ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر حفظ اصل نظام اسلامی است و همچنین اینکه جای حلال خدا با حرام جابجا نشود.
مهدوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در یک نظام اسلامی به دو قسمت آمرین و ضابطین تقسیم می‌شود، گفت: آمرین آحاد مردم را تشکیل می‌دهند و ضابطین شامل حکومت و ادارات و سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه انتظار ما این است که کسی مخالف معروف نباشد، گفت: نباید این‌گونه باشد که برخی از نهی‌ها در مطبوعات بیان شود زیرا برای ما کرامت اسلامی اولین اصل در امر به معروف و نهی از منکر است و ما نمی‌خواهیم کسی را سرزنش کنیم بلکه می‌خواهیم افراد را نجات دهیم.
وی گفت: یک خبرنگار می‌تواند زمانی که منکری را در یک اداره مشاهده کرد یک نامه برای مدیر آن سازمان نوشته و پایین آن امضای کند که یک خبرنگار است و اگر این تذکر جدی گرفته نشد، در مرحله بعد می‌توان آن منکر را رسانه‌ای کرد.
مهدوی به تبیین انتظارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از رسانه‌ها پرداخت و گفت: انتظار ما از رسانه‌ها بسترسازی برای همگانی کردن امر و نهی است زیرا اگر این نظام به دست برخی از مسئولان بود که تاکنون چندین بار از بین رفته بود اما به این دلیل نظام حفظ شده است که مردم حضور دارند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، بستر اصلی حفظ نظام را مردم دانست و گفت: متأسفانه این مسئله کنار گذاشته شده است در صورتی که نظارت مردم در دین به نام امر به معروف و نهی از منکر است.
وی خطاب به برخی از رسانه‌ها گفت: چرا برخی از رسانه‌ها مطالبی را که با اسلام سازگار نیست در رسانه‌های خود منعکس می‌کنند به عنوان مثال اختلاط زن و مرد در اسلام جائز نیست امر چرا برخی عکس چنین مسائلی را در رسانه‌های خود منعکس می‌کنند.
captcha