احزاب یمن قتل عام شیعیان «الصراری» را محکوم کردند
کد خبر: 3518405
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

احزاب یمن قتل عام شیعیان «الصراری» را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: جمعیت احزاب و سازمان‌های سیاسی ضد تجاوز در یمن جنایات مزدوران آل سعود و آمریکا علیه شیعیان روستای «الصراری» و مناطق اطراف آن را محکوم کرد.

احزاب یمن قتل عام شیعیان الصراری را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، این جمعیت با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از قتل و آواره‌کردن زنان، کودکان و سالمندان بی‌گناه، انهدام و سوزاندن خانه‌ها و مساجد و محاصره منطقه توسط مزدوران تکفیری آل سعود، تأکید کرد که این مزدوران با استفاده از انواع تسلیحات و شیوه‌های کشتار جمعی به دنبال پاکسازی نژادی منطقه هستند.
این بیانیه از سکوت ذلت‌بار جامعه جهانی نسبت به این جنایت به شدت انتقاد کرد و از شرافتمندان و عقلای تعز و یمن اقدام جدی و مسئولانه برای نجات جان اهالی بی گناه روستای الصراری و حمایت از آنان را خواستار شد.  
احزاب یاد‌شده از کمیته عالی انقلابی، کمیته عالی امنیتی و طرف‌های ذی ربط درخواست کردند که برای متوقف‌کردن جنایات و نقض حقوق بشر توسط این قاتلان و جنایتکاران داعشی و مزدوران آل سعود در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.
این بیانیه با درخواست از تمام سازمان های بین‌المللی و آزادیخواهان جهان برای عمل به مسئولیت‌هایشان در این زمینه، سازمان ملل متحد و کشورهای عضو ائتلاف سعودی و مزدورانشان را مسئول این جنایات در سطوح حقوقی، اخلاقی و انسانی دانست که در واقع استمرار تجاوزگری سعودی آمریکایی صهیونیستی علیه منطقه به ویژه یمن است.
مزدوران آل سعود با حمله به روستای الصراری، ضمن تخریب مساجد و خانه‌های مردم، ده‌ها تن از شیعیان و سادات منطقه را به شهادت رساندند و بیش از 125 نفر از مردان، زنان و کودکان روستا را ربوده و به مکان نا معلومی منتقل کردند.

captcha