برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان در آستانه ماه محرم
کد خبر: 3518414
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
حجت الاسلام یاری خواستار شد:

برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان در آستانه ماه محرم

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از استاندار گیلان خواستار حمایت های لازم برای برگزاری همایش استانی تجلیل از پیرغلامان در آستانه ماه محرم شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست شاعران و مداحان با استاندار گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم با حضور جمع قلیلی از جامعه مداحی استان خدمت نماینده عالی دولت در استان گیلان حاضر شویم.

وی افزود:ستایشگران اهل بین و مداحان کسانی هستند که عمر خود را در جهت ترویج فرهنگ دین، عاشورای حسینی و بیان فضائل اهل بیت(ع) سپری می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیشینه مداحی و عزاداری از طلوع اسلام می باشد، افزود:پس از مصائبی که بر اهل بیت(ع) گذشت توصیه آنان به مداحی و بیان فضایل ائمه(ع)  همواره مورد تاکید بوده است.

حجت الاسلام یاری ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب نگاه ویژه ای بعنوان ثروت به جامعه مداحان شد و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کنار سایر نهادها از امام خمینی(ره) به یادگار مانده است.

وی گفت:باتوجه به خطری که فرهنگ عاشورا را در جامعه کنونی تهدید می کند مقام معظم رهبری خواستار تاسیس کانون مداحان برای انسجام و ساماندهی این قشر اثرگذار جامعه شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فضای کشور به موازات نیازمندی های دنیا باید به سمت جلو حرکت کند، گفت: مداحان و ذاکرین نیز از این پیشرفت عقب نمانده اند بسیاری از مداحان به زبان های روز دنیا مجهز هستند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به اینکه ده سال از عمر تاسیس کانون مداحان در استان گیلان می گذرد، یادآور شد:کانون مداحان با برگزاری انتخابات عمومی با حضور جمع کثیری از مداحان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه گیلان بیش از یک هزار و 700 مداح در مناطق مختلف استان دارد، گفت:تمامی 16 شهرستان در سطح استان کانون مداحان دارند که در بیان مباحث علمی می توانند ایفای نقش کنند.

وی در پایان از استاندار گیلان خواستار حمایت های لازم برای برگزاری همایش استانی تجلیل از پیرغلامان در آستانه ماه محرم شد و خاطرنشان کرد: اگر مداحی نباشد بخش عظیمی از پیام واقعه عاشورا پنهان و مغفول می ماند.

captcha