وی گفت: دلیل این امر نیز بدان خاطر است که با وجود تخصصی بودن جشنواره سراسری نمایشنامهنویسی رضوی و آثار خوبی که ارائه میشد و البته استعدادهای ناب که در هر دوره شناخته میشدند اما هیچگاه نمایشنامههای تولیدی برای تولید اثر نمایشی به کارگردانان تئاتر رضوی توصیه و یا پیشنهاد نشده و این دو جشنواره بدون کوچکترین اثرگذاری بر هم، به شکل مستقل برگزار میشدند.
حسنزاده تصریح کرد: در مدل جدید برگزاری جشنواره «تئاتر رضوی» حداقل این نکته مثبت وجود دارد که آثار نمایشی مکتوب پس از نظارت کارشناسی مسئولان و نگارش نهایی در اختیار گروه تولید قرار گرفته و منتخبان آن فرصت برای تجربه صحنه را پیدا میکنند ضمن آنکه بودجه این دو جشنواره تجمیع شده و وضعیت جشنواره «تئاتر رضوی» به لحاظ اعتباری کمی مساعد خواهد شد.
وی که با کارگردانی نمایش «بندی» متقاضی حضور در جشنواره یازدهم «تئاتر رضوی» است، گفت: با این وجود اضافه شدن بخشهایی دیگر به جشنواره «تئاتر رضوی» که البته به طور مثال یکی از آنها نیز سرنوشت نامشخصی داشت چندان توجیهپذیر نیست.
حسنزاده گفت: علاوه بر بخش رقابتی جشنواره امسال شاهد هستیم که دوستان مسئول بخش اجراهای عمومی گروههای خراسانی را نیز برای این جشنواره تدارک دیدهاند به این معنی که به 6 گروه نمایشی پیشنهاد ارائه اثر نمایشی که پیش از برگزاری جشنواره اجرای عمومی داشته باشند داده شده است.
وی در پایان افزود: با این وجود تنها دو اثر نمایشی یکی به کارگردانی اینجانب از تربت حیدریه و یکی دیگر کار گروهی از مشهد تمرینات خود را با برنامه به پیش بردند و منتظر نظر مساعد مسئولان برای اجرا عموم بودند که تا این لحظه خبری از اجرای این بخش نشد و شاید تنها بودجهای به هدر رفت.