یک جشنواره قرآنی و چندین چهره
کد خبر: 3519280
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
رقابت‌های قرآنی در بوته نقد و بررسی/

یک جشنواره قرآنی و چندین چهره

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم که نتایج بخش شفاهی مرحله منطقه‌ای آن اخیراً اعلام شده است، چهره‌های شاخص متعددی به چشم می‌آید، در این جشنواره از دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تا دارندگان رتبه‌های دیگر در سطوح مختلف حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نتایج مرحله منطقه‌ای بخش‌های شفاهی سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای گذشته اعلام و چهره راه‌یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات مشخص شد. برای مشاهده اسامی اینجا کلیک شود.
براساس این گزارش در بین راه‌یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات که اواسط شهریورماه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، نام‌های آشنایی به چشم می‌آید که تا قبل از حضور در این مسابقات در رقابت‌های ملی و بین‌المللی حضور یافته و بعضاً نیز حائز رتبه شده‌اند.
مجتبی فردفانی
بدون شک اولین و شناخته‌ شده‌ترین چهره‌ای که در این مسابقات حضور دارد و به مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم راه یافته است، «مجتبی فردفانی» است.
وی در آخرین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که اردیبهشت‌ماه 95 برگزار شد رتبه اول را به دست آورد. این حافظ کل قرآن با توجه به اینکه سال گذشته در سی امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، رتبه اول رشته حفظ را کسب کرده است، براساس آئین‌نامه، امکان حضور در این رشته را ندارد، به همین خاطر در رشته قرائت ترتیل در سی و یکمین دوره حضور یافته و موفق به حضور در مرحله کشوری نیز شده است. وی در این رشته نیز از امیدهای اصلی کسب رتبه به حساب می‌آید. فردفانی هم اینک در رشته علوم قرآن و حدیث و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی مشهد، مشغول تحصیل است.
محمدرسول تکبیری
یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، «محمدرسول تکبیری» است، وی که به تازگی از مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر آن هم بدون کسب هیچ رتبه‌ای بازگشته است، در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف که سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد، موفق به کسب رتبه عالی شده است. وی امسال در رشته حفظ کل در جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم حضور دارد و در مرحله منطقه‌ای با کسب رتبه دوم به مرحله کشوری راه یافته است. وی هم اینک در دانشگاه تهران تحصیل می‌کند.
عبدالامام حمادی
«عبدالامام حمادی»، یکی دیگر از شرکت کنندگان این جشنواره است که تاکنون در رقابت‌های قرآنی زیادی حضور داشته و موفق به کسب رتبه‌هایی شده است، هرچند که کمتر از دو شرکت کننده نامبرده در سطوح بالا، شناخته شده است. وی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف که زمستان سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد، موفق به کسب رتبه عالی در رشته قرائت ترتیل شد. حمادی در سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در رشته قرائت ترتیل حضور یافته و در مرحله منطقه‌ای نیز حائز رتبه دوم شده است. وی هم اینک دانشجوی دانشگاه چمران اهواز است.
مسعود سیاف زاده
همچنین از دیگر چهره‌های شاخص حاضر در سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم می‌توان به «مسعود سیاف‌زاده» اشاره کرد، وی که هم اینک دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران است، در رشته قرائت تحقیق جشنواره قرآنی وزارت علوم حضور یافته است.
این قاری جوان و ممتاز کشور، تاکنون در رقابت‌های استانی و کشوری متعددی حضور یافته و رتبه‌هایی را کسب کرده است که مهم‌ترین آن رتبه اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سال 92 است. وی در مسابقات اوقاف در سی و هشتمین دوره در رشته حفظ‌ 10 جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه ممتاز شده است.
«احمد معتمدی، مهدی تقی‌پور، عماد علیزاده، حمید جهان‌شاهلو، علیرضا مهدی‌زاده و مهدی ناصر‌زعیم» از دیگر چهره‌هایی هستند که در مسابقات قرآن در سطوح مختلف بارها شاهد شنیده شدن نام آنها بوده‌ایم. این افراد نیز از جمله چهره‌هایی هستند که تاکنون در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های متنوعی شده‌اند.

عادله شیخی
در بین بانوان شرکت‌کننده در سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم نیز شناخته شده‌ترین چهره،‌ «عادله شیخی» است. وی امسال و در این رقابت‌ها در رشته قرائت ترتیل و پس از کسب رتبه سوم در مرحله منطقه‌ای موفق به حضور در مرحله کشوری شده است. این بانوی قاری سال گذشته و در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه در رشته قرائت تحقیق حضور یافته و در نهایت نیز به عنوان قاری متخلق به اخلاق قرآنی شناخته و جایزه استاد علامی را دریافت کرد. وی همچنین در بیست و نهمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان موفق به کسب رتبه برتر قرائت تحقیق شده بود. عادله شیخی هم اینک دانشجوی دانشگاه صنعتی اراک است.
«فاطمه ابراهیمی» یکی دیگر از بانوان حاضر در این جشنواره است که از جمله چهره‌های شناخته شده به حساب می‌آید. وی امسال در جشنواره سی و یکم در رشته حفظ کل قرآن کریم حضور یافته و در مرحله منطقه‌ای نیز رتبه اول را به دست آورده است. این بانوی حافظ کل قرآن سال گذشته در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف که در کرمانشاه برگزار شد در رشته حفظ کل قرآن کریم شایسته تقدیر شناخته شد. ابراهیمی هم اینک دانشجوی دانشگاه شیراز است.
در بخش بانوان افرادی همچون «فاطمه قلعه‌نویان» نیز حضور دارد که تاکنون موفق به کسب رتبه‌های ممتازی در مسابقات مختلف شده است. این بانوی قاری در سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در رشته قرائت تحقیق حضور دارد و هم اکنون نیز در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول تحصیل است.
قطعاً در بین شرکت‌کنندگان بخش شفاهی سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، استعدادهای دیگری نیز حضور دارند که شرکت در این مسابقات و کسب رتبه در آن سکوی پرشی برای حضور در رقابت‌های بالاتر خواهد بود.
تیمور کاکایی
captcha