هیئت‌های مذهبی برای برپایی موکب‌های اربعین به ستاد مراجعه کنند
کد خبر: 3519469
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
پلارک خبر داد:

هیئت‌های مذهبی برای برپایی موکب‌های اربعین به ستاد مراجعه کنند

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از هیئت‌های مذهبی، متبرعان و افرادی که علاقه‌مند به برپایی موکب در مراسم پیاده‌روی سال جاری هستند خواست به ستادهای بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات مانند سال گذشته علاوه بر مسئولیت جذب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی برای اربعین مسئولیت هماهنگی برای اسکان و پذیرایی از زائران در داخل عراق را بر عهده دارد، گفت: بر همین اساس هیئت‌ها، متبرعین، خیرین و همه علاقه‌مندانی که خواهان مشارکت در مراسم اربعین هستند و می‌خواهند مکانی را برای اسکان و پذیرایی از زائران فراهم کنند، به ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور مراجعه و اعلام آمادگی کنند.

پلارک با اشاره به اینکه ساماندهی و مکان‌یابی موکب‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام و به مسئولان هیئت‌های مذهبی برای ارائه خدمات تغذیه و اسکان اعلام خواهد شد، گفت: حساب 1040 نزد بانک ملی نیز مانند سال گذشته آماده دریافت نذورات مردم برای مشارکت در پیاده‌روی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هیئت‌های مذهبی درخواست کننده برای برپایی موکب در اربعین باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند؟ گفت: مسئولان هیئت‌ها به ستادهای بازسازی مراجعه و راهنماهایی لازم را دریافت می‌کنند و امکانات، توانمندی و شرایط آنها سنجیده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: به زودی کالاهای مورد نیاز پیاده‌روی اربعین اعلام می‌‌شود که البته مانند سال گذشته پتو، چادر، مواد مورد نیاز برای تهیه غذا، مایحتاج اسکان، بالش، برنج، روغن، قند و شکر و ... از جمله موارد مورد نیاز است.

وی از شست‌وشوی پتوهایی که سال گذشته در اختیار موکب‌ها قرار گرفته بود نیز خبر داد و گفت: کالاهای هدیه شده به موکب‌ها نگه‌داری و برای سال‌های بعد نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پلارک از پیش‌بینی اسکان و پذیرایی از 720 هزار نفر در روز خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان زائران نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است. البته در مرزهای خروجی کشور نیز محل استقرار و پذیرایی از زائران را خواهیم داشت.

captcha